kajak&Daniel Skrevet 19. februar 2010 #1 Skrevet 19. februar 2010 Jeg har tenkt meg en tur til Stockholm sammen med sønnen min på 3 år.... Det jeg da lurer på er om han trenger pass? Han har jo ingen andre id-papirer.... Vi tenker å fly med SAS om han ikke trenger pass... Hvis ikke må vi vel ta tog eller noe slik :-S Vi reiser ikke før i slutten av mars, men siden faren hans muligens kommer til å slå seg vrang angående å skaffe pass til gutten, vil jeg ikke regne med at jeg får det.... Så er det noen som vet eller har erfaring med dette?? Hadde vært veldig takknemlig for svar, siden de jeg skal reise sammen med allerede har bestilt billetter, og det jo blir dyrere jo lengre man venter.....
mer enn bare mor Skrevet 20. februar 2010 #2 Skrevet 20. februar 2010 de anbefaler pass fordi pass er det eneste gyldige reisedokumentet som identifikasjon. Selv om det strengt tatt ikke er nødvendig innenfor norgen og schengen-landene, så anbefaler de det fordi det kan være kontroller. Noen flyselskap krever det også. Se www.politiet.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå