Bare jeg er meg :o) Skrevet 19. februar 2010 #1 Skrevet 19. februar 2010 Altså vi er invitert på middag til naboen i morgen. Barnevakten har blitt syk og kan ikke stille opp. I utgangspunktet har jeg tenkt å melde avbud,men så kom jeg på en løsning. Er det så veldig galt å gå over å kose seg med litt hyggelig selskap og god mat etter at lillebror har sovnet.Storebror er 9 år og veldig pliktoppfyllende.Han syntes ideen var super han,hehe. Tenkte som så at han kan få litt godis og en ny film han ønsker seg. Er det noe med lillebror kan han enten ringe eller rett og slett komme inn til naboen.Vi bor i rekkehus og kommer til å befinne oss vegg i vegg. Han kan også bare banke i veggen,hehe. Og selvfølgelig går jeg eller mannen inn da han skal i seng...ingen barn sover alene her i huset. Men hønemor som jeg er så kjenner jeg at det kanskje ikke er så lurt? Tja,jeg bare lufter tanker her egentlig
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 19. februar 2010 #2 Skrevet 19. februar 2010 Jeg hadde gjort det gi storebror snop og filmen sin, så er han sikkert kjempe fornøyd! og dere er jo ikke langt unna i det hele tatt Ha en hyggelig middag hvis dere går (du kommer til å få mange " nei, det hadde jeg AAAAALDRI I VERDEN gjort" svar )
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 19. februar 2010 #3 Skrevet 19. februar 2010 Syns egentlig han er altfor ung til det ansvaret, selv om han syns det var en god ide selv. Litt usikker siden dere er vegg i vegg, jeg kjenner jo ikke sønnen deres. Hvor gammel er minstemann da?
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 19. februar 2010 #4 Skrevet 19. februar 2010 storebror kan vel bare hente mamma eller pappa hvis minstemann våkner?
bondeknøl Skrevet 19. februar 2010 #5 Skrevet 19. februar 2010 Det hørtes slett ikke dumt ut dere har ikke babycall da, om den rekker inn naboen?
trillemamma Skrevet 19. februar 2010 #6 Skrevet 19. februar 2010 Ja, når dere er såpass nær, da er det jo ikke noe problem hvis storebror er pliktoppfyllende. Det er jo heller ikke noe problem å stikke hodet innom stuen en gang eller to mens dere er ute.
Bare jeg er meg :o) Skrevet 19. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 19. februar 2010 Akkurat det jeg tenker også.Sjansen for at lillebror våkner er jo der,men den er liten.Han sover når han først har sovnet ) Storebror er en veldig nøye og pliktoppfyllende gutt.Han er kjempeflink med mini! Han kan som sagt banke i veggen så er en av oss på plass i løpet av 30 sek,hehe...trenger ikke ta på jakka en gang liksom Lillebror blir 4 år i mai
tezzie Skrevet 19. februar 2010 #8 Skrevet 19. februar 2010 Slik du forklarer det kan jeg ikke se noe problemer ved å la storebror være "barnevakt" mens dere er inne hos naboen.
Bare jeg er meg :o) Skrevet 19. februar 2010 Forfatter #9 Skrevet 19. februar 2010 Vi prøver Det værste som kan skje er at jeg eller mannen må gå inn igjen...ingen krise )
Gjest Skrevet 19. februar 2010 #10 Skrevet 19. februar 2010 null problem:-) ville imidlertid latt han hatt en kompis der:-)
Bare jeg er meg :o) Skrevet 19. februar 2010 Forfatter #11 Skrevet 19. februar 2010 Ja,det var jammen meg ingen dum ide.
ano`num *17.03.10* Skrevet 19. februar 2010 #12 Skrevet 19. februar 2010 Bortsett fra at de gjerne blir litt mindre "flinke" når de får venner på besøk alene hjemme. Mi er 9år og har vårt barnevakt på kvelden i helger hos naboen. Bare en 30-45min som overlapping mellom foreldrene i 21-21:30 tiden. Deres kid var 1,5år gammel og lå å sov. Skulle det være noe hadde vi jo vært her Koset seg hun! Så på tv og fikk et par småmynter for jobben som hun disponerte selv. Hun vokste veldig på oppgaven! Følte seg veldig stor, og det slo ut på mange måter det. Positivt altså! Jeg var ikke stort eldre selv når jeg var barnevakt hjemme. Foreldrene mine gjekk seg en tur i 22-23 tiden. Jeg var vell kanskje 10år gammel da de gjorde det første gangen. Lå som regel i senga å leste, kan også huske at de kom inn flere ganger jeg var på tur til å sovne. Det var på den tiden da mobilen begynte å komme i "lommestørrelse". Så de la den trådløse i sengen til meg. Jeg husker det ikke som skummelt eller negativt! (Bortsett fra de få gangene de ble lenger borte en de pleide, og jeg lå å las og fulgte med på klokken) Jeg fikk meg kjærest for første gang da jeg var 13år gammel. Før den tid hadde jeg og venninnene mine vært barnevakt på lørdagskvelder i lengre tid allerede. Med tanke på hvilke barn vi passet og aldersforskjellen på dem må vi ha startet da vi var 10-11år gamle. Som regel kom de hjem rundt midnatt, men jeg husker en gang de ikke kom hjem før over kl 3. (Da var foreldrene mine sinte da, det var ikke avtalt og de måtte jo sitte oppe å vente de å) Men dette med å ha en venn hos seg ville jeg tenkt meg om på Hos oss (men vi harjo jente da) så blir det lett litt ekstra tull når hun får være alene hjemme med venner på besøk. Vi har vell egentlig en regel om at det ikke er lov! (Hun er en del hjemme alene på dagtid, og når her kommer besøk blir et lett til at de finner på ting de vet godt ikke er lov for så å skylde på hverandre) Kan jo prøve å småhinte litt først. Om han synes det er skummelt å sitte der helt alene feks. Eller om han blir "ensom". Kanskje han synes det er godt med en kveld alene! (Det gjorde hvertfall jeg de gangene jeg fikk lov å sitte å se på tv mens foreldrene mine gjekk tur)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå