Gå til innhold

fra dagpenger til overgangstønad? hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått dagpenger og siste utbetalingsmåned tok slutt i januar. Har enda ikke funnet meg en jobb. forholdet mellom meg og min mann har hengt i en tynn trå i en god stund nå. Vi har blitt enige om at det er best å gå fra hverandre. Ja. nå står jeg jo her. uten noen som helst inntekt.

Vet jo at jeg har rett på overgangstønad og alt som følger med, men kan man gå fra dagpenger til overgangstønad? gutten vår fylte 3 i desember..

Håper noen kan hjelpe :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan du!! Overgangsstønaden går på hvor mye inntekt du har ikke hva slags... Så om du ikke har noe inntekt vil du få full OS!! Lykke til dette går så bra atte!!!

Skrevet

ok godt å høre. men tenkte kanskje hva nav tenker. direkte fra dagpenger til overgangstønad, høres ut som skikkelig "latskap"

Skrevet

Fra barnet fyller tre år, må du være i aktivitet som utgjør minst halvparten av full tid, for eksempel halvtidsarbeid eller utdanning som utgjør halvparten av fullt studium. Dersom du ikke har arbeid eller skoleplass, må du være registrert hos NAV som reell arbeidssøker. Oppfyller du ikke kravenene så får du ikke OS, så ser ikke hvorfor det skal kvalifiseres som latskap. Du MÅ jo gjøre noe:)

Skrevet

ja vil jo gjøre noe. men kan jeg fortsette å være arbeidsøkende og få overgangstønad? Har jo fått dagpenger og de tok slutt i januar. Har ikke fått jobb enda. Vil jo gjerne i jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...