Gå til innhold

Dere som har prøvd modningsakupunktur tidligere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler dere at det funket?

Eller gikk dere godt over termin?

Er villig til å prøve hva son helst denne gangen etter mye overtid forrige gang som endte i keisersnitt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg tok modningsakupunktur sist. Tre behandlinger, 3 cm åpning og fødte på termin. Tror det må ha hatt noe for seg, så jeg har bestemt meg for å prøve denne gangen også. Har skikkelig sprøyteskrekk, så er ganske stolt av meg selv som klarte å gjennomføre akupunkturen ;-)

Skrevet

Akkurat det jeg ville høre:o)

Skal begynne modningsakupunktur, og vil veldig gjerne føde vaginalt, men på grunn av stort barn blir det planlagt keisersnitt hvis jeg begynner å gå over termin, så dette er liksom min ene mulighet til å få dette til..

Begynne akupunkturen i uke 37, så blir spennende å se:o)

Skrevet

jeg har fått modningsakupunktur begge svangerskapene.... forrige gang gikk jeg allikevel 13 dager over tiden... nå er jeg foreløpig 3 dager over termin og ingen tegn så langt... selvom jprdmor har strippet.... så om det funker er vanskelig å si... men kan jo gi modning for selve fødselen også da!

Skrevet

Jeg har ingen god erfaring på det, eller stripping eller bringebærte ol.

Prøvde alt dette sist...

Modningsakupunkturen ga lite, gikk tre ganger. Fødte fredag en dag før ultermin, 8 dager over menstermin ( som de mente kunne være mere riktig da de så på henne etterpå).

Stripping, var bare helv.... Vondt;) hadde ikke større åpning enn ved den dagen jeg ble strippet. 1 cm da jeg ankom føden.

Stripping mandag og fødsel fredag samme uke.

Bringebærkapslene... Tja, har ingen tro fikk mere kynnere men den hjalp ikke livmor hverken under eller etter fødsel;(

Så denne gangen blir det naturlig alt:) utenom epidural:)

Lykke til, håper du har virkning av det;)

Skrevet

Hehe...

Jeg gjorde absolutt ingenting forrige gang.

Ingen bringebærblad-ting, ingen akupunktur, ingen stripping.

Hadde 4 dager med igangsetting på sykehuset, og sønnen min kom med akutt keisersnitt 17 dager over termin, så jeg er helt motsatt av deg denne gangen.

Villig til å prøve hva som helst for å få dette på gli:o)

Har dato til keisersnitt et par dager etter termin, pga stort barn forrige gang, og den i magen nå er allerde over gjennomsnittet...

Men vil jo helst føde vaginalt denne gangen:o)

Skrevet

jeg gikk 3 ganger og fødte 5 dager før termin :)

Og fødselen gikk som en lek :) Di sier jo du får en lettere fødsel også,, når du får modningsakupunktur.

Jeg kjente det hjalp, ble sløv av å ligge der med nålene :)

Men så er det andre som ikke merker noe.

Det skader ikke å prøve ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...