ninayngve Skrevet 19. februar 2010 #1 Skrevet 19. februar 2010 40 uker i dag, vann i fingrene, men ikke utpreget mye. Men kjennes nesten ut som leddgikt, innbiller jeg meg da... Akkurat som jeg har mistet føligheten i fingrene... Tungt/vondt å skjære opp rå grønnsaker, bære poser osv... Flere som opplever dette? Er det vannet som gjør dette?
Gjest Skrevet 19. februar 2010 #2 Skrevet 19. februar 2010 Det er ganske normalt. Det er vann i håndleddene som klemmer på nerver. Søk på Carpal Tunell syndrom. Det går normalt over etter fødselen. Godt du ikke har lenge igjen.
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 19. februar 2010 #3 Skrevet 19. februar 2010 Oh yes, sånn har jeg det også! Det er ille om natta..våkner ofte av verkende hender med pølsefingre.. Og om morgenen er det ganske mye prikking og hendene er kraftløse.. Det bedrer seg utover dagen hos meg, men de blir ikke hundre prosent før etter fødsel.. Ser fram til å få dette vannet ut av kroppen
ninayngve Skrevet 19. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 19. februar 2010 Ja da er det vanlig da:) Regnet med det....
DK+2 Skrevet 19. februar 2010 #5 Skrevet 19. februar 2010 Jeg fikk dette når jeg gikk med nr.1, hadde mye prikking i fingrene også, ganske ubehagelig til tider! Men heldigvis gikk det fort over Er i uke 35 når, og har heldigvis ikke merket noe enda.
ღMadame_mim ღ Skrevet 19. februar 2010 #6 Skrevet 19. februar 2010 Jeg har en svak grad av denne tilstanden fra før uten at jeg er gravid, så vet godt hvordan du har det. jeg får ikke vondt i hendene/fingrene, men jeg må være veldig nøye med hvordan jeg holder håndledd osv over lengre tid hvis ikke så sovner fingrene! Skikkelig irriterende!
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 20. februar 2010 #7 Skrevet 20. februar 2010 I første svangerskap samlet jeg opp en imponerende mengde vann på slutten, fikk da stive pølsefingre og mistet/glapp det meste. Opplevde i tillegg at armene/hendene sovnet. Var da som som nerver eller noe hadde kommet i klem. Er blandt de ting som spontant forsvinner når baby kommer ut heldigvis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå