Tussi og Maja Skrevet 19. februar 2010 #1 Skrevet 19. februar 2010 Hei! Jeg synes det er veldig spennende å lese om hvordan deres små kom til, så jeg legger ut fødselshistorien til Hanna: Jeg gikk åtte dager over termin, og var rimelig dritt-lei (for å si det mildt). De siste nettene sov jeg ikke pga ubehag og vondt i bekken og lysken (pga nedpress). Så da jeg natt til torsdag kjente at riene kom, ble jeg først veldig glad. (Samtidig som jeg skjønte at de to ville få samme fødselsdag.) Men det gikk smått fremover, og jeg slumret vel litt utpå morgenkvisten. Da vi sto opp i sju-tiden, hadde jeg rier med ujevne mellomrom. Men Majas bursdag måtte jo markeres med god frokost, sang og gaver. Vi fikk bestemor til å komme og hjelpe oss med dette. Hun og pappaen måtte distrahere litt når riene kom. Jeg ville jo ikke at hun skulle merke at jeg hadde vondt. Men det gikk helt fint, og Maja trasket glad og fornøyd til barnehagen klar for å bli feiret med brask og bram der. Rundt kl tolv var det fortsatt seks min mellom hver rie, men riene varte lenge (ca ett min) og begynte å bli svært vonde. Vi ringte Ahus og avklarte at vi skulle komme. Vi var der litt før kl 13.00. Jeg hadde da 5 cm åpning. Da var allerede riene så vonde at jeg ble bekymret for hvordan jeg skulle klare å komme gjennom dette i flere timer til. Jeg ba om lystgass, og rakk å prøve det i fire rier før plutselig begynte press-riene. Da fikk jordmor det travelt. Barnepleier kom inn (samme dama som da Maja kom til). Jeg mistet "futten" i to press-rier, men så kom to nye, og Hanna var ute. Det tok tre kvarter fra fem cm til hun var ute. Helt utrolig fort, og ikke rart jeg syntes det var mye vondere enn med Maja! Så da Hanna lå på magen min tenkte jeg at det måtte være noe mer. Jeg kunne ikke være ferdig allerede! Men det var vi, og det var utrolig deilig! Hanna ble lagt til puppen ganske kjapt, og sugde i vei som om hun ikke hadde gjort annet. Også veldig deilig iom at jeg hadde problemer med å komme i gang med ammingen sist gang. Vi har nå vært hjemme siden lørdag. Dagene går i amming, bleieskift, prøve å få nok søvn, og prøve å få gitt Maja nok oppmerksomhet. Jeg synes det går veldig bra, selv om jeg selvfølgelig skulle hatt mer søvn, og litt mer hud på brystvortene:-)
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 19. februar 2010 #2 Skrevet 19. februar 2010 Fantastisk å lese historien din. Hvordan i all verden klarte du å late som om du ikke hadde rier på morgenen?? Det må jo ha vært helt forferdelig! Skjønner at det gikk fort og vondt, virker som det gjerne er sånn gang nr. 2. Gratulerer så mye igjen med vakre lille Hanna, gleder meg til å møte henne på trillings når dere er klare :-) Stor klem fra meg og jentene
Bellen^2 Skrevet 19. februar 2010 #3 Skrevet 19. februar 2010 Gratulerer så mye med vel overstått og ei nydelig lita jente!! Har ventet spent på fødselshistorien din, er veldig spennende å lese nå når jeg er i innspurten jeg også Så bra at alt gikk fort og greit! Og så hyggelig at du fikk kost deg litt med Maja på bursdagen hennes også selv om du var i gang. Tøft gjort! Godt at ammingen kom av seg selv da, den er jeg litt spent på denne gangen. Au, jeg får vondt i brystvortene bare jeg tenker på innkjøringsukene, men det går seg jo til. Du får kose deg masse med det lille nurket og gi lyd når dere er trilleklare. Nå er jo ikke akkurat været noe å skryte av, men jeg håper vi kan få til noen play dates utover:) Jeg har en uke igjen til termin, men poden nyter visst permisjonstiden i magen til mamma og har ikke gjort store innsatsen for å komme ut. Store gratulasjonsklemmer fra BolleBellen
Bellen^2 Skrevet 19. februar 2010 #4 Skrevet 19. februar 2010 PS: Synes dere har valgt et kjempefint navn!
Endelig ny spire i magen Skrevet 19. februar 2010 #5 Skrevet 19. februar 2010 åhhhhh så koselig å lese Tussi!Må si du imponerer ang rier og bursdagsfeiring av treåringen! Gratulerer så masse, et kjempe flott navn! klem fra oss
Tussi og Maja Skrevet 20. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 20. februar 2010 Ja, rier og bursdagsfeiring anbefales ikke sånn til hver bursdag:-) Men det gikk faktisk overraskende greitt, riene var ikke så sterke enda så tidlig på morgenen. Dessuten skjønte jeg jo at det ikke ble noe mer bursdagsfeiring for min del etter barnehagen, så det var bare å la det stå til. Heldigvis var tre besteforeldre i Oslo på Majas bursdag, så hun stor-koste seg med dem når vi var på sykehuset. Bellen; nå er jeg skikkelig spent på hvor lenge etter du kommer. Men nyt hver dag du klarer å slappe av å hvile. Det kommer andre boller...:-)
Millapril Skrevet 21. februar 2010 #7 Skrevet 21. februar 2010 Gratulerer så mye igjen! Moro å lese historien deres! Det gikk jo veldig fort og jeg er bare helt imponert over at dere gjennomfører litt bursdag for storesøster før dere drar for å føde! Liker prioriteringen. Det høres jo ut som dette var en god opplevelse og at det har blitt en fin start med matingen. Alt som kan gå på skinner hjelper sikkert i en ny og hektisk hverdag. Vi har sett på bildene, og hun er nydelig! Flott navn også. Kan tenke meg at Maja er stolt storesøster! Vi gleder oss til å hilse på den lille! Beste lykkeønskninger fra oss! Klemmer!
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 22. februar 2010 #8 Skrevet 22. februar 2010 wow det gikk fort ja når du kom på sykehuset!! Det fårn si :-) Skjønner ikke hvordan du klarte å holde maska ovenfor Maja på morningen....står respekt av det der hehe Så flott at ammingen også er godt igang, det er deilig å slippe trøbbel med den :-) Og huden på brystvortene går seg til....trodde jeg skulle daue noen dager i begynnelsen her hehe.... Gleder meg masse til å hilse på lille Hanna! Kjempeflott navn!!! Stor klem fra oss!
Två små trollungar Skrevet 22. februar 2010 #9 Skrevet 22. februar 2010 Jøss! Det var imponerende at du klarte å holde maska hele morgenen! Og flax at du rakk til sykehuset... Lykke til!
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 22. februar 2010 #10 Skrevet 22. februar 2010 Gratulerer med nok en prinsesse. Synes du var super god som klarte både bursdagsfeiring og fødsel på en dag. Det gikk jo veldig fort når du kom til sykehuset. Bra dere ikke ble lenger hjemme før dere dro. Gleder oss til å se tulla med det utrolig flotte navnet dere har valgt. Kos dere og et stort pluss i boka når ammingen fungerer fra første dag. Det må jo være kjempedeilig.
marihøne ♀07 ♀09 Skrevet 2. mars 2010 #11 Skrevet 2. mars 2010 Gratulerer så masse nok en gang, Tussi! Og gratulerer til Tussimannen og til Maja Helt utrolig at du klarte å ha bursdagsfrokost på morran altså. Imponerende. Veldig greit å ha bare en bursdagsdato på ungene - hihi - bra tima Koslig å lese fødselshistorien din. Hørtes ut som en tøff fødsel, men nå er det hele over Så bra at ammingen nå går som en lek - er som å sykle vet du - hihi Hos oss har Mathea aldri vært sjalu... er verre med lillesøster som er sjalu på storesøster... Hadde ikke trodd det skulle skje nei... Kos dere! Klem fra jentene og meg
Solstråle72 Skrevet 19. mars 2010 #12 Skrevet 19. mars 2010 Gratulerer til dere. Flott å få lese fødselshistorien din. Jeg også syns du var tøff som klarte å holde masken overfor Maja ved frokosten. Utrolig morsomt at dere klarte å få begge på samme dato. Er ikke mange som gjør det :-) Nå er dere vel komt godt inn i de nye rutinene. Kos dere! Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå