Gå til innhold

Hva gjør gubben i heimen av husarbeid???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min tar som regel oppvasken....sånn halvveis iallefall.

Også vasker han badet og do en gang i blandt.

Ellers er han flink med snuppa da, tar ofte kveldsstell og legging, og ellers leker og ordner med henne.

Bare litt nysgjerrig på hva andre gjør?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her så blir oppvasken tatt iblant. Lager middag, støvsuger, tørker støv. Veldig flink med både hus og barn. Så her bytter vi på med husarbeid :)

Skrevet

Han gjør mye husarbeid. Tar oppvasken oftere enn meg, sørger for at søpla kommer ut, støvsuger oftere enn meg, vasker bad og rydder en del (selv om vi har litt ulik standard der). Jeg vasker nok mer klær enn han, skifter oftere sengetøy og vasker flere gulv. Totalt ser jeg ikke bort fra at han gjør mest husarbeid her. Veldig flink og kjekk :)

Skrevet

Nå som jeg ligger kvalm hele døgnet gjør han alt; rengjøring, matlaging, handling+++

Har en fantastisk god ektemann<3<3

Skrevet

Viss jeg spør pent, og gjør han oppmerksom på at det er veldig rotete eller skittent gjør han det meste:) Men vi har veldig forskjellig standar på hvordan huset skal se ut, så det blir ofte jeg som reagerer først. Har blitt flinkere til å spørre om han kan gjøre ting istedet for alltid gjøre det selv:)

Vaske klær er det stort sett jeg som gjør, ellers deler vi fint......viss jeg sier i fra vel å merke he he he.......

Skrevet

Stort sett ingenting...

Men det provoserer meg lite da jeg jobber 8-11 timer i døgnet og han 12-16 timer i døgnet.

Men han er masse med gullungen da - men vi regner ikke samvær med vår beste tredjedel som arbeid.

Skrevet

Han har ansvaret for oppvasken og bretting av klær:)

Ellers tar han ofte ut av maskinen og henger opp, og om jeg spør om han an støvsuge gjør han det:)

Han ser ikke at det trengs å gjøres ting før meg, siden jeg er litt mer nøye enn han:)

Skrevet

Vi har vaskehjelp som kommer en gang i uka og tar huset ordentlig. Det var mannen min som ordnet henne sist jeg var gravid. Ga han nemlig en liste over alt som skulle gjøres da jeg ikke orket mer på slutten.... Og vi har beholdt henne. Greit for meg :-) Jeg tørrmopper gulvet et par ganger i uken og vasker badet. Mannen min vasker klær og tar ut av oppvaskmaskinen. Hender jeg må be han om det, men han gjør det i allefall uten å bli sur eller noe. Er nok jeg som rydder mest.

Skrevet

Alt av husarbeid :-))

Skrevet

Mannen min støvsuger,vaskertoalett,gulv,klær,handler,

tar ut alt av søppel,steller jenta vår,kjører eldsten på 10 til aktiviteter..stort sett alt..

Bidrar jeg og,vi fordeler ganske bra..men er jeg dårlig noe han ser får jeg beskjed om å slappe av så ordner han alt:)

Nå har jeg dilla på jif universal lukta så jeg vasker å styrer hver dag bare for å ha den gode lukta:)

Skrevet

Null og nada-nada! hender han tar ut bosset og kan sette på ein maskin med kler viss eg maser masse og klager på alt rotet. hehe. Han tar foresten bossdunkene ned til veien kvar gang det er bosstømming! eg hater boss så det får være hans jobb..

Skrevet

Det meste:) Jeg lager middag hver dag og rydder etter snuppa har lagt seg. Han vasker klær, rydder opp etter middagen, støvsuger, går ut med søppel osv. Blir mer og mer for han å gjøre nå som jeg ikke kan gjøre så mye pga formen. Han tar kveldsstellet på vesla og jeg følger henne i seng og synger natta sanger:)

Syns vi har det helt supert jeg! Har aldri diskutert husarbeid noe særlig, vi har egentlig ikke avtalt at "dette gjør jeg og dette gjør du". Det bare går av seg sjøl:) Anser meg selv som heldig egentlig:) God mann:)

Skrevet

Mannen her er flink til å ta oppvaskmaskinen og gå ut med søpla, og så støvsuger han for meg nå som jeg sliter med bekkenet. Ellers gjør jeg det meste inne.

Med tanke på alt han gjør ute i løpet av et år: Måker, kløyver ved og bærer det ned i kjelleren, klipper gresset (1mål tomt), oljer verandaen, maler på huset og div andre ting - så er det faktisk helt riktig at jeg gjør de fleste INNE ting :) ute blir det mest blomsterarbeid på meg om sommeren :)

Skrevet

Han gjør selvfølgelig det husarbeidet som må gjøres, og det gjør jeg også.

Jeg tar dette som en selvfølge, og må si jeg blir overrasket over at det tydeligvis ikke er det.

Jeg kan forstå at den ene i perioder gjør mer enn den andre. Slik har vi det her også. Nå jobebr han døgnet rundt, og da tar jeg alt husarbeidet, mens han tok alt husarbeidet i høst da jeg studerte 200 %.

Men at den ene "uten grunn" skal gjøre mye mer enn den andre, det forstår jeg bare ikke at noen finner seg i...

Skrevet

Husvask

klesvask

bretter tøy

lager middag

leker med guttene

oppvask

Det eneste han ikke gjør er å rydde på guttene sine rom og legge på plass andre sine klær... Ellers deler vi på alt som skal gjøres.

Skrevet

Vi deler på alt, men må innrømme at han er flinkest, hehe

Og spesielt i perioder jeg jobber mye, eller er gravid og mye dårlig som nå. Han shinet opp hele leiligheten på eget initiativ senest denne uken for at jeg skulle slippe det i helgen :-)

Badet og kjøkkenet tar han uansett alltid, han liker det faktisk.

En super mann i forhold til hus, barn og kone, må jeg si!

Skrevet

Akkurat nå gjør han ALT:):) Snillingen min:) Jeg er så utkjørt etter jobb at jeg blir liggende på sofaen resten av dagen. Han er derimot sykemeld, så han har både tid og overskudd.

Men sånn ellers bruker vi å dele ganske likt på husarbeidet. Han er kokk, så han tar matlaging mens jeg tar oppvask.

Skrevet

Min er veldig flink til å hjelpe til, og nå tar han seg av all støvsuging, gulvvask og tømming av oppvaskmaskin. Jeg sliter veldig med bekkenløsning. Men det skal sies at hans oppfatning av støvsuging og vasking er ikke helt som min, men jeg tør ikke klage, veldig glad for at han prøver!

Og så er han veldig flink til å lage mat, det har han alltid vært.

Rydding og klesvask derimot, det er min jobb. Det klarer han bare ikke, uansett hvor mye jeg maser så kommer klærne ALDRI til skittentøyskurvene.

Skrevet

He he, han er flink og rydde opp etter seg, tar som oftest kjokkenet, men ellers;INGENTING!!!!!!

Skrevet

Vel....

Ser noen er heldige med mennene sine!

Jeg er gravid med nr.2 å har termin i april!

Har en datter på 17mnd som er verdens snilleste med et ekstremt sovehjerte!

Mannen min er data-ingeniør å bruker omtrent ALL sin tid forann datan. På jobb å hjemme!

Jeg er sykmeldt 100% å datteren min er i barnehagen 3 dager i uken.

2 dager i uken er hun hjemme hos oss.

Mannen har fleksibel arbeidstid men er somoftes på jobb fra 8-4

Det han gjør iløpet av dagen er å sitte forann datamaskinen,lager kanskje middag 2 dager i uken(DA MÅ JEG MASE),tømmer oppvaskmaskinen 1-2 ganger i uken(DA MÅ JEG MASE),setter på tørketrommelen(fordi jeg nekter),hjelper meg med å henge opp å legge sammen klær(HER MÅ JEG SPØRRE FINT OPP TIL 100 GANGER).

Han har en fast plikt iløpet av tiden hjemme å det er å gi datteren vår melkeflaska på morgonen når hun våkner.

Han har kanskje i dag(LØRDAG) brukt totalt 15 minutter på datteren vår. Han har siden klokken 12.30 ikke så mye som byttet stilling i sofaen å sitter med dataen på fanget.

Jeg har derimot vasket begge soverommene her,lagt sammen klær,støvsugd å ryddet klesskapene våre. Opp i alt dette har jeg passet datteren vår...Han blir sint om jeg så mye som spørr om han vil passe henne så jeg får vaske siden han MÅ JOBBE!

Jeg gjør det meste hjemme å jeg får ikke så mye som et kyss engang.

Når vi legger oss for kvelden får jeg en klem å et ELSKER DEG å han orker knappest nok å ta seg tid til å holde rundt meg mer enn 5 minutter fordi han er trøtt!

Jeg begynner virkelig å lure på hvorfor i helvette jeg valgte å bli gravid med nr.2.

Når han aldri tar seg mer enn 30 minutter,kanskje 1 time iløpet av en dag til å hjelpe til med jenta vår.

Jeg er ikke flink til å sette grenser eller si ifra men jeg er så redd for at han skal bli sint. Skjønner at data er mye jobbing å at han må jobbe..Men helg er helg å etter klokken 5 på en ukedag syns jeg at han skal ta seg tid til familien sin.

Men her er det data,data,data helt til han skal sove.

Jeg er sykmeldt pga blødninger,sterke kynnere å en vond rygg.

Legen har gitt meg beskjed om å slappe mye av,sove å ikke stresse.

HVORDAN skal jeg få til dette når han overhodet ikke løfter en finger hjemme??? Å hvordan skal det gå med 2 barn?

Skrevet

for øyeblikket gjør han alt av husarbeid, jeg ligger stort sett rett ut med kvalme.

Ellers er han flink å vaske klær, sette inn og ta ut av oppvaskmaskin og det jeg ber han gjøre.

Skrevet

Har ikke gubbe :-) Men samboeren min tar oppvasken, støvsuger, rydder og tar alt av arbeid ute (måking, klippe plenen o.l.)Det skal sies at det gjøres stort sett ETTER jeg har gjort ham oppmerksom på det, fordi vi har veldig forskjellig syn på hva somer rotete og ikke.

Han kan egentlig gjøre alt, men klesvasken og matlaginga tar jeg, for han gjør så mye rart der :-)

Skrevet

Vi fordeler slik at den som har tid, tar det som må gjøres. Jeg lager mest mat, og vasker klær, mens han støvsuger og rydder en del- og så måker han all snøen! Jeg vasker gjerne noen golv mot at han tar den jobben:)

Skrevet

Har fått forbud mot å støvsuge, så det er hans oppgave..

Ellers gjør han alt av innredningen når det gjelder 2.etg..

Han måker snø (men det er fordi gressklipping er min oppgave)..

Ellers er han flink til å vaske klær når det trengs, og lage mat..

Han er igrunn veldig flink =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...