Frk Fjong Skrevet 19. februar 2010 #1 Skrevet 19. februar 2010 Dette er i grunn et spørsmål til dere som har eller fikk bekkenløsning da dere gikk gravid første gang... Hvor langt på vei var dere når dere kjente symptomene første gang? Hvordan visste dere at det var bekkenølsning det var snakk om å ikke noe annet?
A og G Skrevet 19. februar 2010 #2 Skrevet 19. februar 2010 2 mnd på vei ved første symptomer, men viste ikke at det var bekkenløsning før jeg var nesten 4 mnd på vei, men da hadde jeg falt på isen og føttene skled så langt fra hverandre at jeg nesten ikke kunne stå. Gikk da til legen, og fikk vite at det var bekkenløsning. Etter det var jeg sykemeldt resten av svangerskapet nesten :/
Snuppa<3 Skrevet 19. februar 2010 #3 Skrevet 19. februar 2010 Jeg lurer også litt på denne, er ca. 12 uker, og har begynt å kjenne noe vondter i halebeinet og nedover ene foten...hmmmm, noen dager ingenting, andre dager er det som en kniv som skyter inn i hofta *au*
Marcus2006+Jente2010 Skrevet 19. februar 2010 #4 Skrevet 19. februar 2010 Jeg var 9 uker på vei da jeg fikk bekkenløsning / isjias... Var hos lege der han tok noen "tester" å ble sendt videre til fysioteropeut.. ble sykmeldt 100%.. Så de var sikre... nå er jeg snart 20 uker på vei og håper jeg slipper dette..*bank i bordet* =)
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 19. februar 2010 #5 Skrevet 19. februar 2010 æ va rundt 3 mnd på vei me mathias da æ fikk bekkenløsning.. det starta me ryggen da.. hadde så jævli ondt i korsryggen, sto hele dagen på jobb å det va ppiiiiiiinnnnsssssoooommmmmt... yeah! så gikk det vidre ned i symfysebeine å i område der.. fikk nesten ikke sove på natta for det va ondt å ligge , ondt å gå , ondt å .. ja gjøre det meste.. nu e æ me nr to å e akkorat likedann.. e sykemeldt da, va det forje gang å ! men sover bedre for støtte opp me pute å teppen der æ møtte føle for det :-)
januar+junibarn Skrevet 20. februar 2010 #6 Skrevet 20. februar 2010 Forrige gang.Begynnte å kjenne vondt fra ca 8 uker, men gikk ikke til lege før ca 13 uker. Ble da 50% sykemldt (ble 100% sm senere i svskapet). Denne gangen, vondt fra ca 7-8 uker. 50% sm fra 10 uker. !00% sm fra ca 20 uker. Jeg har en krevende fysisk jobb, og tilrettelegging er vanskelig.
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 20. februar 2010 #7 Skrevet 20. februar 2010 Jeg fikk ikke symptomer før mot slutten av 2.trimester/begynnelsen av 3.trimester.. Legen sa at det var bekkenløsning..og ville ikke gi noe hjelp utover det.. Forøvrig viste det seg at det var bekkenløsning, og masse gamle ryggproblemer som hadde kommet opp igjen.. Så bekkenløsningen var bare en bitteliten del av problemet mitt..
AneG Skrevet 21. februar 2010 #8 Skrevet 21. februar 2010 I første sv.skap kjente jeg det ikke før de to siste mnd omtrent...denne gangen har jeg kjent det siden uke 18...og har desverre ikke blitt bedre...må bare prøve å unngå å gjøre de tingene som gjør det verre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå