nr 2 gull i magen-juli 12 Skrevet 19. februar 2010 #1 Skrevet 19. februar 2010 Har tenkt å kjøpe barneseng til babyen som skal stå på hans rom. Men ønsker å ha noe i stuen også, slik at vi får se nurket mest mulig Hva gjør dere? Har dere vugge i stuen, eller noe annet lurt? Har sett på priser på vugger og det koster jo flesk.. Er det andre ting babyen kan sove i i stuen? Kom også på at barnet skal vel ligge på vårt rom i begynnelsen, hva er det vanlig at de ligger i der? Sorry gjerne dumme spørsmål, men nytt for meg.
bringebærsnipp Skrevet 19. februar 2010 #2 Skrevet 19. februar 2010 vi skal ha vugge i stuen som vi håper å få låne. Har soverommene i 2 etasje, så noe må vi finne på. og håper på å slippe vogna inne.. Men ta en titt på finn.no der ligger det masse vogger til salgs og følger du litt med så kan du sikkert gjøre et lite kupp på akkurat den fargen du vil ha. det har jeg tenkt til hvis vi ikke får låne..
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 19. februar 2010 #3 Skrevet 19. februar 2010 Vi kjøpte kurv med krybbeunderstell på babyplaneten. Den kosta oss 1400 kr og er heeelt nydelig. Tenkte å ha den i stua, og kurven er lett å bære slik at gutten vår kan sove oppi kurven i sprinkelsenga om natten.
LL79 Skrevet 19. februar 2010 #4 Skrevet 19. februar 2010 Vi har en kurv på stua vi som vi planlegger å bruke dagtid i tillegg til vogn (blir vel ca. 3 mnd). Så er det sprinkelseng på soverommet. Kurven vår er egentlig en vedkurv, men med fine tepper er det en nydelig babykurv:)
ma:) Skrevet 19. februar 2010 #5 Skrevet 19. februar 2010 Vi har tenkt å ha det slik du presenterer først her, vugge i stuen og sprinkelseng på babyen sitt rom. Låner vugge av mine foreldre. Den har oldefar laget, så vi er mange som har brukt den. På babyen sitt rom kommer det også til å være seng som jeg kan bruke. Pga medisinske grunner kan ikke samboeren min ha babyen i senga når han sover, og da er det lettere at jeg har en seng på hvert rom i starten.
Ronja&Odin Skrevet 20. februar 2010 #6 Skrevet 20. februar 2010 hvis du ikke har råd til vugge eks så kan jo babyen ligge i vogna si i stua da:D
Elita:) Skrevet 20. februar 2010 #7 Skrevet 20. februar 2010 Vi skal ha sprinkelseng på vårt rom og vugge i stua, det har vi hatt med de første også. Vi låner vugge. Babyen ligger nok på vårt rom det første året, så eget rom har vi ikke tenkt på enda.. Da må h*n ligge i en annen etasje enn oss. Da vi fikk nr tre hadde vi ikke plass til vugge og brukte da bestemor sin store kleskurv, type flettet bast (?) eller hva det heter. Den var kjempefin og lett å flytte med seg fra stue til tv-stue f.eks, det er vanskeligere å gjøre med ei vugge. Kjenner også noen som rett og slett har vogna i stua. I begynnelsen kan babyen og fint sove i sofaen, bare med ei pute eller to som sperre mot å falle ned -for sikkerhets skyld. Men det blir jo vanskeligere etterhvert som den blir mer mobil da.. Eller hva med ei rimelig reiseseng?
minitromsø <3 Odinn <3 Skrevet 20. februar 2010 #8 Skrevet 20. februar 2010 vi skal ha vogge i stua som me låner av mamma, å sprinkel seng på eget rom. vi har så små soverom så h*n er nødt til å ligge på eget. men det tror jeg ikke blir noe problem egentlig, da rommet ligger vegg i vegg.
Celeste85 Skrevet 20. februar 2010 #9 Skrevet 20. februar 2010 Jeg har kjøpt hengevugge fra purnatur.no på babyrommet, og har Leandervugge i stua. Sjekk det ut;)
nr 2 gull i magen-juli 12 Skrevet 20. februar 2010 Forfatter #10 Skrevet 20. februar 2010 takker for gode tips og råd. jeg har blitt en del klokere iallfall Ha en nydelig helg, og kos dere med de voksende mager!
Checkit Skrevet 20. februar 2010 #11 Skrevet 20. februar 2010 Et annet tips er at i noen fengsler har de snekkerverksted og lager kjempe fine baby vugger....ikke dyre heller! Vi skal hvertfall ha det!!
Amy85 Skrevet 20. februar 2010 #12 Skrevet 20. februar 2010 Syns vugge er GULL jeg da. Har Leandervugga fra forrige mann - forøvrig et nyyydelig møbel som virkelig gjør seg i stua! Syns ikke vugger er så dyrt når man kan kjøpe brukt og også selge den igjen etter bruk. Tror jeg skal kjøpe en leandervugge til og ha denne på soverommet vårt. Litt usikker ennå men har ikke så god plass på soverommet (og gidder ikke dra vugga fram og tilbake heller). Gav 1000 kr for den på finn i 2007 og den skal for alltid bli i familien Gutten vår storkoste seg i den (hadde også kolikk og denne hjalp veldigmed de beroligende bevegelsene). Var en vemodig dag da jeg måtte ta den ned syns jeg. Men snart kan jeg henge dne opp igjen Hurra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå