Gå til innhold

mikrolax for å sette igang fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk nettopp ett forslag på å bruke Mikrolax for å få i gang fødsel på kort tid.

Var visst flere som hadde hatt effekt av dette,men jeg er nå litt skeptisk jeg.

Er det noen som har vært borti dette og har noen erfaringer med det?

(har termin i dag og hadde en del maserier i natt,tenkte det kanskje kunne fått fart på fødselen,derfor jeg spør)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det for noe og hvordan bruker man det?? :-D Jeg har termin i morgen og vil gjerne ha han ut no! :-D

Skrevet

Jeg har hørt akkurat det samme, motargumentene er at du kan bli sittende med sterke magesmerter... men det er vel mer hvis du bruker lakserolje osv. klyster får man jo uansett på sykehuset ved fødsel. Det er ganske vanlig å tømme tarmen selv før en fødsel, for det er mange der ute som syns det blir for flaut å bæsje på seg under fødselen :)

Skrevet

totti.

mikrolax er ett type avføringsmiddel.

Fikk tipset av ei bekjent som har født 3 ganger og hun sa fødselen satt igang kun timer etter hun hadde tatt det.

Kjøpes på apotek.

Skrevet

IKKE TA MICROLAX!! En fødsel starter når kroppen og barnet er klar for det... Ikke prøv å tving frem en fødsel bare for at du er lei!! Det er ikke særlig bra.. Hold ut litt til! All slags "avføringsmiddel" kan gjøre at du får styrt fødsel eller andre komplikasjoner..

Lykke til med fødsel

Vennlig hilsen ei som studerer til jordmor=)

Skrevet

Sånn rent anatomisk kan jeg ikke skjønne hvordan det skulle hjelpe. Vi snakker da to adskilte system... Klarer ikke se logikken :-)

Skrevet

hæ? sånne mini klyster, microlax? kan det sette i gang fødsel? det brukte jeg sist jeg var gravid, IKKE for å sette i gang fødsel altså for det har jeg ikke hørt om, jeg gikk på overtid jeg.

Blir veeeeeeeldig plaget med forstoppelse mot slutten, så jeg kommer nok til å bruke det denne gangen også.. Har hørt om lakserolje, men vet egentlig ikke hva det er. Innbiller meg iallefall at det er noe heeeelt annet enn miniklyx.. Hmm...

Skrevet

Hvis man leser pakningsvedlegget som ligger i pakken med microlax ser man at det står at det kan trygt brukes av gravide. jeg velger å forholde meg til det som står der..:)) hilsen en som er høygravid med forstoppelse, og fødselen min har ikke startet etter bruk av microlax!!

Skrevet

hehe, jeg tror tipseren din blander microlax med lakserolje.

Microlax er ikke noe annet enn ett mini klyx som virker lokalt helt nederst i tarmen mot forstoppelse.

Ikke at jeg anbefaler deg å drikke lakserolje heller, kan bli en "dritt" affære;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...