Gå til innhold

Når begynne med bringebærkapsler??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :o)

Vet de fleste begynner me bringebærkapsler rundt uke 35.Jeg kjøpte en boks bringebærkapsler fra Solaray kosttilskudd rubus idaeus 400mg,men på den står det ingenting om når man kan begynne og ta de eller noe om graviditet. Bare at man skal ta de 2- 3 ganger daglig med mat eller vann.Det finnes vel bare en type bringebærkapler?Kan ikke ha fått kjøpt feil?Er i uke 34 nå,kan jeg begynne nå eller bør jeg vente til uke 35?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte i uke 31.

På min boks så står det 2 kapsler 3 ganger daglig, men syntes kanskje det var litt drøyt, så jeg begynte med 1 kapsel 3 ganger daglig, også tenkte jeg å gå opp til den "anbefalte" dosen i uke 35:o)

Skrevet

Det er vel fra rundt 35 uker at man begynner å ta den... Skader ikke at du begynner i uke 34 :)

Jeg begynte tidlig, i uke 33 eller noe og tømte boksen, har kjøpt ny da :)

Skrevet

ehhm....

Lurer innom fra 2.trimester..

Men HVA skal bringebærkapsler være godt for?

Skrevet

Bringebærkapsler styrker livmoren og er med på modning og på den måten føre til mer effektive rier,kan også hjelpe når livmoren skal trekke seg tilbake etter fødsel.Jormødre har forsket på det lenge og kvinner som bruker kapslene eller drikker teen revner skjeldent under fødsel.Man kan ta bringebærkapsler inntil 2 måneder før fødselen, og en stund etterpå. Den virker fødselsforberedende på livmoren, og hjelper livmoren med å komme tilbake til normalen etterpå.

Skrevet

Tok to kapsler tidligere i dag da..Tar kanskje en i kveld.Da er det jo bare halv dose også øke litt i uke 35.. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...