Gå til innhold

Beklager, men et litt ekkelt spørsmål :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynnt å slite litt med utflod nå. Er i uke 37.

Det er ikke så veldig mye, men må begynne å bruke innlegg tenker jeg.

Men det har begynnt å lukte litt. Jeg dusjer hver dag, og vasker meg med intimsåpe hver dag. Etter toalettbesøk har jeg begynnt å bruke intimservietter også.

Jeg har ingen kløe, svie, eller "belegg".

Jeg vil jo ikke at det skal lukte der nede når jeg skal føde :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk ikke skrevet i innlegget om det var vanlig, om noen andre har noen erfaringer med dette ?

Glemte jo helt spørsmålet...hehe... :)

Skrevet

Ikke for å være spydig eller noe, men tror du virkelig at jordmødrene forventer at det skal lukte blomster av underlivet ditt når du ligger der og føder??

Hvis du har litt utflod nå som lukter så vidt, så tenk ikke mer på det. Bare vask deg og dusj sånn at du føler deg vel før fødselen, også skal jeg love deg at du får andre ting enn dårlig lukt å tenke på når du ligger der og skal presse babyen ut, jeg!

Skrevet

Hehe, jeg er fullstendig klar over det. Men har aldri vært med på en fødsel før, og smertene vet jeg ikke hvordan kommer til å bli. Så småtingene å bekymre seg over i forkant blir liksom litt blåst opp.

Lukt, bæsje på seg, roping, promping. Alt man skal tenke på altså :)

Skrevet

Helt normalt med mye utflod nå på slutten. Jeg har måtte bruke truseinnlegg hver dag leeeeenge og er nå i uke 38.

Når det gjelder lukten, så trenger det ikke være unormalt, men mindre du synes du kjenner en slags "fiskelukt". Dersom du har dette kan det være at du har en helt ufarlig sjedekatarr. Den er uansett grei å få behandlet.

Skrevet

Oki, forstår.

Jeg tror det er helt vanlig med litt annerledes lukt og mer utflod på slutten av svangerskapet som du nå opplever. Jeg måtte også bruke truseinnlegg de siste ukene.

Så lenge det holder med truseinnlegg, og ikke stinker død & fordervelse, så tror jeg du kan slappe helt av.

Lykke til med forestående fødsel og barselperiode!!

:-)

Skrevet

Jeg dusjer hver dag, og vasker meg med intimsåpe hver dag.

Dusje hver dag er greit, men å bruke såpe hver dag er ikke greit, for det ødelegger den naturlige ph-balansen, så kutt ut såpa.

Jeg bruker aldri såpe, kun rent vann, og jeg har aldri noen slike problemer.

Skrevet

En annen ting; nå som du er gravid kan det faktisk hende at du har veldig god luktesans. Det lukter kanskje ikke blomster av trusa di om dagen, men det kan være at luktesansen din gjør det verre enn det egentlig er;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...