Gå til innhold

Tretthet i 3. trimester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var forferdelig trett i 1. trimester, men de siste ukene nå har også vært helt forferdelige. Har sjekket blodprosent og jernlager som er helt normalt. Jeg orker jo ingenting, ønsker bare å sove. Kan ikke huske fra 1. svangerskap at det var slik.

Er dette normalt også i 3. trimester? Er det flere som har det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg sover masse. Kanskje 12 timer i døgnet, om ikke mer. Har gjort det i ca 4-5 uker. Jeg er nå 41+? Snart i uke 42....Har sluttet å telle jeg nå. Er ellers i veldig god form. Tar jern, fikk beskjed av legen om å ta tilskudd.

Tror man bare skal følge kroppen å sove om det er behov for det :)

Gjest Mangebarnsmamma
Skrevet

Jeg sover masse, full natt + flere timer om formiddagen... Slik har det faktisk vært hele svangerskapet. I de andre svangerskapene mine har det ikke vært på samme måte; da har jeg bare vært særskilt trøtt i 1.trimester.

Har i hvert fall lært meg til at jeg må lytte til kroppen og sove når jeg er trøtt, ellers fungerer jeg overhode ikke, hverken fysisk eller mentalt. Jeg har vært aktivt sykemeldt lenge nå, da, så jeg kan følge kroppen...

Skrevet

Er kommet til uke 33 og legger meg tidlig ja, merker at jeg er sliten og trøtt på kveldene. Kan ikke huske om det var slik i første svangerskap.

Men er i full jobb og har en ettåring så ikke så lett å få sove nok. Er dessuten kommet så langt at jeg våkner endel ganger på natta nu igjen (vondt i bekken, tissetrengt ol).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...