Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #1 Skrevet 19. februar 2010 har en 3 år gammel gutt som blir 4 i mai. han er veldig avhengig av smokken.koss ska æ grei venn han av med d?
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #2 Skrevet 19. februar 2010 Et tips jeg leste et sted syns jeg bare er helt fantasisk Fest smokken fast i veggen! Hvis han vil ha smokk blir han da pent nødt til å bli stående borti et hjørne og smokke litt Tror ikke smokkingen varer så lenge da, haha Ellers er det jo det å være konsekvent. Vi har innført en regel om at vesla kun får sitte i senga si når hun skal ha smokk. Fungerer veldig bra, men må passe på og være konsekvent.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #3 Skrevet 19. februar 2010 Gutten vår sluttet helt med smokk like før jul (da han var 27mnd). Han brukte bare smokk da han skulle sove før det. Han ga smokken sin til nissen, og fikk en pakke for det. Vi var forberedt på flere kvelder med hyling, men det har gått over all forventning. Han gråt bare litt første morgen etter han ga den bort, men det gikk fort over. Så her gikk smokkeslutt problemfritt. Nå er det noen mnd siden han sluttet, og han snakker fortsatt om at han ga den til nissen, så han er nok litt stolt;) Jeg tror det er lurt å forbrede han litt på at han skal slutte. Det er forskjellig metoder man kan bruke for å slutte, og det er opp til dere å velge den dere tror passer best for deres gutt. Hvis dere f.eks velger å gi den bort så kan dere snakker om det litt før det skjer. Og det viktigste er å være konsekvent etter dere har tatt smokken. For det fleste blir det nok litt hyling, men det smokken er som regel glemt etter noen dager:)
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #4 Skrevet 19. februar 2010 svigermor fortalte meg hvordan hun avvente samboeren min da han var liten. Edikk på ALLE smokkene hans..Den første smokken smakte ikke godt, da sprang han for å finne neste..neste smakte heller ikke godt..så han fant fram en tredje smokk som og smakte fælt. Til slutt etter å ha prøvd alle smokkene, var han overbevist om at smokk smakte ikke godt lengre:)
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 19. februar 2010 #5 Skrevet 19. februar 2010 Forbered gutten din i god tid på at han nå er blitt en stor gutt og at han ikke lenger trenger smokken sin. Få han til å hjelpe deg med å legge alle smokkene i en konvolutt som dere kan sende til babyene som virkelig trenger dem, gå så til postkontoret sammen med ham og la han sende konvolutten selv. Etterpå er det på tide å feire at han er blitt en så stor og flink gutt, kanskje en markering på restaurant eller kafè? Vi gjorde dette med flaskene her i huset og det fungerte utmerket ) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå