Gå til innhold

Er så lei meg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk denne uken vite at mamma har kreft (i magen) og hun er inne på CT scanning i dag for å finne ut hva omfanget er. I tillegg er sønnen min syk. Har diare flere ganger på natten og siste har avføringen vært hvit, blandet med mye væske og veldig illeluktene. Han spiser nesten ikke og er ikke "seg selv". Skal til legen med han etterpå, så vi får håpe det ikke er noe alvorlig.

Sitter her med en klump i magen, sover ikke på nettene og kjenner at det ikke passer å være gravid akkurat nå.

Måtte bare få det ut (takk for at dere lytter) - er bare en dårlig, dårlig dag og det hjelper å skrive litt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff skjønner at du har en tung da ja. krysser fingrene for mamman din. håper de fannt det tidlig. jeg kjenner fler som har hatt kreft og de ble helt frisk. håper sønnen din bare har fått et virus. det går jo så mye slikt nå. er selv veldig vervøs i dag. tok fostervannsprøve på tirsdag, og hvis de fannt noe galt på hurtigtesten så ringer de etter 3-4 dager. er redd for at tlf skal ringe. men prøver og være positiv.. lykke til

Skrevet

Takk.. Krysser fingrene for at de ikke ringer deg i dag, og at det endelige svaret du får er oppløftende! Det er så grusomt å ikke vite. Lykke til til deg også.

Skrevet

huff, kjente nesten grøssninge på arma, låra og leggene.

Det går bra med gutten min. Hvis han ikke spiser så mye, så kan jeg tenke meg at avføringen kan bli illeluktene. Går mye omgangsyke og magevirus. Og du, mamman din klarer seg vettu.

Ønsker mamman din god bedring, og det samme til sønnen din.

Og ikke minst vil jeg gi deg en god klem, og si at alt går bra. Og husk, det er lov å være lei seg, og det er lov å gråte, og glem ikke at vi har flinke leger her i Norge, som kan sitt, og som passer på de syke og skal gjøre de friske igjen. En klem til :)

Skrevet

Uff er ikke noe gøy å få vite at mammaen sin har kreft....

Selv har min farmor nettopp hatt det samme som din mor, kreft i magen... Hun ble operert, 80 år gammel, er nå frisk som en fisk :o) Så håper de finner ut hvor stort omfanget er og at de kan operere...

Moren til mannen min har også kreft, blodkreft... Det er det ikke noe å gjøre med, men hun lever sitt glade liv og gleder seg stort til å bli farmor igjen :o)

Håper sønnen din blir bra igjen og at det kunn er omgangsyken han har fått....

Lykke til med alt!

Klem

Skrevet

..en klem til deg...

tenk på at det er bra at legene kan det de jobber med.. i de bestes hender... både for mammaen din og barnet ditt...

Lykke til da...

Skrevet

Hei!

Det va svært trist å høre, Tankespinn!! :( Goklem til dæ!

Krysse fingra og tær for at kreften ikke e så omfattanes og kan behandles! Å at gutten din snart e på beina igjen, dn diareen kan virkelig slå ut de minste.

Du har hadd ei tøff uka, håpe helga di blir litt bedre!

Goklem

Skrevet

Skjønner godt at du er bekymret og lei deg.

Jeg tror lille gutten din bare har en ordentlig magesjau. Tenk bare hvor dårlig du selv blir når det er noe med magen. Legen kommer nok med noen gode råd til deg. Om 3-4 dager er han nok i full fart igjen.

Når det gjelder mammaen din så ønsker jeg alt godt. Håper at CT scanningen viser at dette er noe som kan opereres og behandles effektivt. Husk at det er utrolig mye de kan gjøre i dag i forhold til bare for noen år siden. Men jeg vet det er liten trøst når en er midt opp i det. Har hatt kreft og sykdom i nær familie selv.

Lykke til med alt!

Skrevet

Takk for alle svar og omtanke :-) Det er godt, og jeg har heldigvis masse gode venner og kollegaer som støtter meg (i tillegg til en fantastisk familie).

Ser ut til at sønnen min har nok en omgangssyke, dette er 3 gang på 1 mnd, så han er ganske avmagret. Heldigvis har han ikke hatt diare i natt, nå er det jeg som har fått det.. :-p (men det er ikke så farlig). Han har også spist litt mer i dag. Legen trodde det var vannkoppene han hadde forrige måned som har slått ut immunforsvaret.

De har ikke fått noen ordentlige kvalifiserte svar fra CT scanningen, men min pappa er spesialist i indremedisin, lunger og allergi, så han er vel litt kvalifisert. Han ble mer optimistisk etter å ha sett bildene. Ser ikke ut til at det har spredt seg til lunger eller lever (som var det vi fryktet mest). Selv om det fortsatt er veldig alvorlig ble i allefall den største frykten min fjernet. Vi får vite mer nøyaktig om behandlingsopplegg og omfang neste uke. Til da skal jeg legge frykten til side og forsøke å sove litt på natta (hadde det bare ikke vært for denne diareen).

Takk igjen for støtte :-)

Skrevet

Kjære du...

Ikke så kjekt med så mye på en gang :(

Håper mamma`n din blir frisk fort da! Min mormor hadde magekreft for noen år siden, og måtte oppere. Over 80 år hun da, så alt gikk bra :) Håper på det samme med din mamma :)

Å den omgansgsjuka er litt vill å gal for tiden. Hadde den selv, og jeg sjønner godt du ble bekymret. Mamma ble jo veldig bekymra for meg, og jeg er jo voksen! Men er nok pga den lille i magen også da. Druer er et godt tips når du ikke får i han så mye. Det gir litt enrgi i det minste :)

Åsså er det lurt å gå over overflater han har tatt borti med klut, slik at han ikke blir smittet av seg selv igjen.

Håper du får bedre søvn i helga

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...