Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, her har matpakken i barnehagen vært brød med variert pålegg, omelett og yoghurt. Frukt å grønt får de i barnehagen. Men ser nå at snuppa har lyst på litt nytt, da hun til tider har stjelt maten til de andre barna:) En dag fikk en gutt med seg pannekaker og det var visst poppis. Stakars gutten fikk ikke mye av det selv.

Hva sender dere med barna i barnehagen?

Trenger gode matpakketips:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lompe med smør og ost er lett å tygge og gjerne populært hos ungene. Funker også med leverpostei, smøreost osv.

Ellers kan det jo hende hun liker knekkebrød?

Skrevet

- Kalde fiskekaker

- "Salat" med f.eks. pastaskruer, cherrytomater, agurk, paprika, kyllingbiter, reddiker, hardkokt egg e.l.

- Grove pannekaker, gjerne med fyll.

- Lunsjmuffins (bruker grovere mel og har i f.eks. skinke, ost og purre

- Grove pizzasnurrer

- Pitabrød med fyll (kan være så enkelt som grønnsaker, skinke og ost eller f.eks. middagsrester)

Skrevet

Mange gode forslag her!

Lunsjmuffins må prøves! Jeg er litt amatør på kjøkkenet, men tenker at man kan ta en vanlig muffinsoppskrift,erstatte noe av melet med grovt mel, kutte ut sukkeret og tilsette grønnsaker/skinke/ost... Er jeg inne på noe der, Lemonia?

Skrevet

Ja mange gode forslag her. Dessverre liker ikke snuppa lompe med noe annet enn pølse, har allerede prøvd det. Men salat med pasta ++ kan falle i smak og muffins. Jeg har en oppskrift på gode ostemuffins. Tenker det går fint å bytte til grovt mel og tilsette grønsaker/skinke osv.

250 g mel

3 ts bakepulver

200 g revet Jarlsberg

4 egg

3 dl TINE Lettrømme eller Kesam

1/2 ts salt

1/2 ts paprikapulver

ca 12 stk muffins 160 C i 25 min

Skrevet

hehe fikk visst med tine-reklame her. Klipp og lim fra tines hjemmeside, men oppskriften har alltid vært vellykket:) Også uten tine sine produkter:)

Skrevet

Takk tingeling78, den ser veldig bra ut og skal prøves i helgen:-) Gleder meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...