Gjest Skrevet 19. februar 2010 #1 Skrevet 19. februar 2010 Tuppe på 6 mnd får to grøtmåltider for dagen nå. Etter i 11-tiden og ett i 18-tiden (og så mme i 19 tiden). De siste dagene har hun virket så missfornøyd etter ammingen i 8-tiden at jeg har lurt på om hun kan være mer sulten selv om jeg har masse melk og hun spiser flere ganger om natten. Så tenkt eå prøve skive. Hun har før fått litt brødsmuler osv, men ikke skikkelige biter med pålegg. Ammet henne først og smurte en skive med leverpostei. Etter 1/4 skive turde jeg ikke gi mer siden det var første gang, men det likte hun! Gapte og gapte, smågrøsset litt i starten av leverposteismaken, men smattet det fornøyd i seg :-) Husker ikke helt fra de andre her jeg, men hvor fort kan man egentlig øke på med skive? Tviler ikke på at hun hadde spist hele skiven om hun bare fikk lov ;-)
Neijasså... Skrevet 19. februar 2010 #2 Skrevet 19. februar 2010 Heldig du er som har ei jente med matvett! ) Min lille på 6.5 mnd har vi prøvd å få i grøt i tre uker nå, og det går fortsatt ikke ned mer enn max en teskje eller to om dagen (sukk...). Men hun også tygger ivrig på brødskalker, så tror vi får heller prøve med det. Tror du kan øke på nokså raskt med brød når du ser at hun ikke får mageproblemer etter den første gangen. Bare fint for henne å få i seg noe med fiber i, slik at det regulerer magen. (og hyggelig å se deg igjen her inne, forresten. )
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 19. februar 2010 #3 Skrevet 19. februar 2010 Hei gnu Jenta mi ville heller ikke ha noe særlig grøt. Begynte med brød da ho var 7 måneder. Nå er ho 8 1/2 og nekter å spise grøt og most middag. Ho skal ha mat i biter som ho kan plukke opp og spise selv. Ho gafler innpå som bare det nå. Synes lenge ho var småspist, men ikke nå lenger. Spiser brød, frukt i biter og middag i biter. Ho spiser det samme som oss og ho er knallfornøyd. Må bare være ops på at ho får i seg masse jern. Ho sier også fra når ho har fått nok så tror de regulerer dette med mengde selv.
Neijasså... Skrevet 19. februar 2010 #4 Skrevet 19. februar 2010 Hei, Pysekatten. ) Er heldigvis grøtnekter nummer tre hos meg, dette, så jeg vet at før eller senere så begynner hun å spise. ;o) Førstemann spiste aldri grøt (og gjør det ikke nå heller, snart 5 år etter), mens andremann spiste kun én type grøt. Begge to ble så og si fullammet til 8 mnd av deres egen vilje (ikke min...) og ingen av dem taklet noe med klumper (inkludert brød) før de var over halvannet år... Jeg får tydeligvis barn som er kresne i matveien. Blir vel å fóre opp denne også på HIPP sine 6 mnd middagsglass, tenker jeg. ;o)
knerten09+ knerteline11 Skrevet 19. februar 2010 #5 Skrevet 19. februar 2010 Her har knerten fått smake en brødbit her og der de siste ukene og har nå begynt med 1 brødmåltid. Når vi begynte med det som et helt måltid for noen dager siden, begynte vi med 1 skive, ellers blir han ikke mett. Han er 7 mnd.
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 19. februar 2010 #6 Skrevet 19. februar 2010 Da vet du jo heldigvis hva du skal gjøre. Ikke bare når de ikke vil ha. Fikk inntrykk av helsesøster at den grøten nesten var livsviktig så har jo gjort så godt jeg kunne å få den i ho. Sa til ho at ho ikke likte det og nektet å spise den da var det helt ok. Her går biter av mat ned på høykant, men ho brekker seg av grøt og middag. De er rare disse små. He he.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå