Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #1 Skrevet 19. februar 2010 Svigerinna mi og jeg har vært veldig gode venner i flere år. Og nå er hun gravid. Hun er ikke i de beste omstendigheter mtp barnefaren, men jeg har hjulpet henne og støttet henne masse under hele graviditeten. I det siste har hun klaget en del på smerter i underlivet pga nedpress, og sliter med bekkenløsning også...og jeg skjønner jo at det kan være nokså ubehagelig på slutten. I går ringte jeg henne fordi vi ikke hadde snakket sammen på noen dager, jeg spurte henne da om hvordan formen var, siden hun hadde snakket så mye om hvor vondt hun hadde hele tiden, sist vi snakket. Da nærmest kjefter hun i telefonen til meg og sier " åååhhhh, slutt og mas om jeg skal føde snart, jeg er så lei av at alle bare maser hele tiden", jeg ble litt satt ut, for jeg vet jo at hun skal ha planlagt keisersnitt om ca 2 uker...så jeg VET jo at hun ikke skal føde. Jeg tenkte mer på hvordan formen var generellt, for det eneste hun prater om er jo seg selv og graviditeten sin, og alle vondtene... Ble litt såret jeg da, når hun "kjeftet" på meg på den måten der... Virket som hun gjorde seg til på en måte, fordi hun hadde venner på besøk da jeg ringte. Jeg kan se for meg at hun stod der og himlet med øynene.... Og ikke fortell meg at det er hormoner som gjør det, for selvom man er gravid kan man styre seg selv!
Tante Blås Squaw Skrevet 19. februar 2010 #2 Skrevet 19. februar 2010 Det er ikke ALLTID man orker å styre seg, nei ;o) Ikke ta det så personlig, det var neppe vondt ment.
lykkeligmor til to<3 Skrevet 19. februar 2010 #3 Skrevet 19. februar 2010 Skjønner at du kan bli irritert og til og med litt såret. Men joda, jeg kan skrive under på at jeg ikke har klart å styre humøret mitt til enhver tid under svangerskapet!!! Jeg har nok dessverre bjeffet unødvendig til samboeren min, har bedt om unnskyldning etterpå. Men det er kjempevanskelig!!! Vær så snill å bare la det passere i stillhet, hun setter garantert stor pris på deg siden du har stilt opp mye for henne:O) Jeg har termin i morgen, og har fått spørsmål om jeg har kjent tegn til fødsel ifallfall i 3 uker allerede... Det blir litt slitsomt i lengden, så det er fort gjort at det blir en liten utblåsning på noen som bare er velmenende og ikke fortjener det! Det høres ut som du har vært en veldig viktig støttespiller for henne og en kjempegod venninne!!! Derfor er det ekstra viktig at du gir henne litt "slack" nå på slutten og overser hele den episoden:O) Hun mente det helt sikkert ikke. Glem hele greia og gi henne en god venninne-klem når du treffer henne igjen:O)
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #4 Skrevet 19. februar 2010 Orker å styre seg? Hva var det hun skal orke å styre seg for da? At jeg lurte på hvordan formen hennes var? At jeg brydde meg? Hva med meg som også er kvinne, som har eggløsning hver mnd og som har humørsvingninger rett før jeg får mensen....jeg er også et hormonellt individ, men jeg oppfører da meg fordet! Graviditet er ingen unnskylding!
Tante Blås Squaw Skrevet 19. februar 2010 #5 Skrevet 19. februar 2010 Vær litt raus, HI. Det vinner du mye på.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #6 Skrevet 19. februar 2010 Du er sikkert ikke teit, men du er nærtagende ja. Storm i et vannglass:-)
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #7 Skrevet 19. februar 2010 Velg å se på det som en tillitserklæring. Kanskje hun ikke føler seg trygg nok på andre til å "klikke" litt. Ofte lettere å ta det ut over sine nærmeste. Eventuelt kan du jo si det til henne neste gang dere prater; at du ble litt lei deg av oppførselen hennes sist dere pratet, og at du kun mente det godt.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #8 Skrevet 19. februar 2010 Jeg synes jeg har vært temmelig raus hele tiden jeg! Men uansett hvor sliten jeg har vært etter utallige spontanaborter, problemer på jobben, syke barn osv...har jeg aldri glefset til noen på den måten. HI
millie+2klumper Skrevet 19. februar 2010 #9 Skrevet 19. februar 2010 jeg synst det var teit og upassende av din svigerinne og "kjefte" på deg ¨på denne måten! Synst hun burde be deg om unnskyldning. Gravid el ei! Å enda teitere at hun gjorde dette foran venner.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #10 Skrevet 19. februar 2010 Hei Jeg er over termin selv, men jeg svarer da ikke folk i telefonen på den måten selv om jeg innimellom blir litt lei av alle som skal vite hvordan det går. Det bare viser at de bryr seg om meg. Synes svigerinnen din var lite sympatisk. Du er ikke teit og nærtagende. Uansett, så kan det hende du vinner på å la det passere i stillhet. Når hun får tenkt seg om så skjønner hun sikkert at hun ikke var spesielt hyggelig mot deg.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #11 Skrevet 19. februar 2010 Huff! Minner meg om en venninne jeg til slutt måtte bryte kontakten med.. forferdelig frekk etterhvert, så bare seg selv og forventet tankelesing delux. Kom man med velmente råd etter masse klaging, fikk man høre at dette skjønte man seg ikke på, for var ikkke like langt på vei som henne! Ble også irritert på meg da jeg valgte å ikke ha henne som min eneste referanseperson hva graviditet angikk, da hun generelt hadde spesielle problemer og forutsetninger, og en negativ innstilling til det meste. Ble irritert på meg da jeg ikke gruet meg til siste del av svangerskap og fødsel, da var jeg dum og naiv som ikke skjønte fakta, og hun tok det som en personlig fornærmelse, siden hun selv hadde slittt så mye. Var fullt forståelig hun var slliten, men snakk hyggelig til folk som har lyttet så mye til deg, og prøver å gi råd osv, eller la dem være i fred. Jeg fikk ikke fred, måtte skikkelig drastisk brudd til for å slippe å ha mer med det... Jeg tenkte kanskje det hadde holdt med en pause, men da klamret hun seg til og maste og meldte og kom med spydigheter... Fysj. Du får vurdere selv, om hun er verdt din innsats!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå