Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #1 Skrevet 19. februar 2010 jeg må helt ærlig si at jeg syns man bør søke i alle tilfeller. har full forståelse for "engangs tilfellene", men vet om 18åringer som er på 5.aborten og bruker det som et prevansjonsmiddel. Og det syns jeg er grusomt trist.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #2 Skrevet 19. februar 2010 jepp jeg er delvis imot.. dvs ved voldtekt synes jeg det er greit. men ikke ellers.
Tante Blås Squaw Skrevet 19. februar 2010 #3 Skrevet 19. februar 2010 Søke i alle tilfeller? Tilbake til femtitallet, altså? Jeg er GLAD - og ikke minst veldig takknemlig - for at vi har fri abort i Norge!
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #4 Skrevet 19. februar 2010 Tanken er god, men tipper de som tar abort ikke vil det mindre selv om man må søke (som i gode gamle dager). Jeg har to aborter bak meg, en frivillig og en ufrivillig. Ville fortsatt ha tatt den frivillige, selv om jeg hadde måttet søke om det. Den ufrivillige ville jeg vært foruten, men sånn går det når man bærer på et barn som ikke er levedyktig. Dessuten så må man jo tenke på den byråkratiske papirmølla. 13.000 abortsøknader i året er ganske mange årsverk, men for all del... Vi kommer jo nærmere full sysselsetting da.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #5 Skrevet 19. februar 2010 HI her, angrer egentlig for at jeg starta den tråden her. Vil ikke støte noen, men å gjøre seg til herre og hva som skal leve og hva som skal dø er ikke noe man skal ta lett på. Har selv venniner som har tatt abort og hadde jeg vært i deres sko, så vet jeg ikke hva jeg hadde gjort selv, så jeg vet at det noen ganger er det eneste fornuftige alternativet. og når det kommer til papirmølla er ikke det noe argument.
Miztery Skrevet 19. februar 2010 #6 Skrevet 19. februar 2010 Hvis man skulle søke for hvert tilfelle, hva skulle da kriteriene være for å få avslag/innvilget søknaden? Og hvem skulle være dommer over de ufødtes liv?
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #7 Skrevet 19. februar 2010 helt ærlig: samme kriterier som sen abort.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #8 Skrevet 19. februar 2010 Er det noe bedre at mor er dommer for det ufødte liv? Er imot.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #9 Skrevet 19. februar 2010 Jeg er imot ordlyden i loven: KVINNERs rett til abort. Jeg vet om flere fedre som ønsker barnet,men mor bestemmer seg for å ta det bort. Jeg synes dette er kjønnsdiskriminerende og mener at far og har rett til å få barnet. Jeg synes og at alternativene bør informeres bedre om av helsepersonell slik at kanskje adopsjon blir ett mer atraktivt alternativ her i Norge.
Miztery Skrevet 19. februar 2010 #10 Skrevet 19. februar 2010 Tror nok mor (og evnt far) vet mer om sin egen livssituasjon enn en oppnevnt nemd. Jeg er for abortloven sånn som den er i dag, mener ikke den skal utvides, 12 uker må være mer enn lenge nok. Kunne aldri ha tenkt meg å ta abort selv, og vet ikke helt om jeg skjønner alle de som gjør det, men mener fortsatt at de har rett til å velge selv!
Tante Blås Squaw Skrevet 19. februar 2010 #11 Skrevet 19. februar 2010 Likestilling schmikestilling - det er fortsatt KVINNER som blir gravide og føder barn, ikke menn. Ikke faen om jeg vil tilbake til da menn bestemte over kvinners valg.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #12 Skrevet 19. februar 2010 Hjemmetråkkende Squaw Poenget mitt er: Har barnet rett på ett liv om noen vil ha det? Og man er 2 om å skape ett barn. Bør ikke barnet få leve når far ønsker barnet? Det er ikke snakk om at menn skal bestemme over kvinners valg, det er snakk om å ikke drepe ett barn fordi mor ikke gadd å ta prevensjon. Kjøkkenbenken er ikke med i denne debatten
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #13 Skrevet 19. februar 2010 Syns en skal søke, nok fler som tenker seg bedre om da. Og kun for abort ved medisinske tilfeller. Så babyene mine på ullyd i uke 7, de turnet der inne. Og, de som tar abort fordi de er i dårlig forhold? Sier heller ja til gratis prevansjon.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #14 Skrevet 19. februar 2010 Jeg er imot abortloven. Synes 12 uker er altfor sent å ta abort. Ved tolv uker har hjertet forlengst begynt å slå, og den lille er virkelig et lite liv. Hadde abortgrensa vært på seks uker hadde det vært mye bedre, over det burde man måtte søke om å få innvilget abort. Når det kommer til voldtekt og store misdannelser hos barnet, som er så skadet at det ikke vil være levedyktig på utsiden, er ordlyden såklart en helt annen altså.. Jeg synes det er fælt at folk bruker abort som prevansjonsmiddel. Og jeg sier som jeg har sagt tusen ganger før: Er man gammel nok til å ha sex, burde man, les BURDE man, være gammel nok til å ta konsekvensene av det man gjør! At det ikke passer akkurat nå, er verdens dårligste argument.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #15 Skrevet 19. februar 2010 positivt overaska her, trodde jeg skulle bli slakta. veldig enig med dere som sier at far skal ha en stemme. takk for svar alle sammen hilsen HI
Bunnies by night Skrevet 19. februar 2010 #16 Skrevet 19. februar 2010 Jeg vil ikke tilbake til strikkepinner hos nabokonen... så lovforbud mot abort er ikke ønskelig. Når det er sagt så synes jeg det er fryktelig trist hvor mange det faktisk er som tar lett på en abort, og at noen faktisk bruker abort som prevensjon - kjenner opp til flere som har mer en fire frivillige aborter bak seg. Synes også 12 uker er alt for sent... Et litt annet syn på abort hadde vel vært ønskelig... jeg for min del mener at man kan ta ansvar og da heller adoptere bort barnet dersom man ikke kan forsørge det. Det sitter mange par rundt omkring i landet i evige adopsjonskøer som så gjerne vil ha et barn... Så i stedet for å ta livet til et blivende barn... så får man ta ansvar for det man har gjort - bære fram barnet - og så sørge for at det får et godt liv - enten ved å ta vare på det selv - eller adoptere det bort.
Gjest Skrevet 19. februar 2010 #17 Skrevet 19. februar 2010 Jeg er i mot abortloven og sidestiller abort med mord....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå