fått attpåklatt Skrevet 19. februar 2010 #1 Skrevet 19. februar 2010 Er det noen som vet ca hvor lenge en gjennomsnittlig stor baby kan bruke klær i str 56 og i str 62....litt greit å vite hvor mye man skal kjøpe inn :-)
mamma med en i magen Skrevet 19. februar 2010 #2 Skrevet 19. februar 2010 Jeg driver vasker og fikser klær fra sist barn, Jeg ser att og husker att jeg hadde mer enn nok i de to størrelsene, noe ser ikke og husker de ikke er brukt mer enn en en gang eller noe.. Men mann trenger jo litt. Gulping søling av melk og div.. men jeg er av den som liker bruke sånne smekker/sjerf i halsen som tar for litt...
BabyjenteMARS<3 Skrevet 19. februar 2010 #3 Skrevet 19. februar 2010 56 og 62 er ganske så like i størrelsen egentlig.. Så er mer lønnsomt å kjøpe mer i 62.. Jenta vår brukte 62 fra fødselen av ( med oppbrett ).. Men du trenger ikke mer enn 5 bodyer i 56 asså.. Selv har jeg bare 2 til jenta vår
maria isabell Skrevet 19. februar 2010 #5 Skrevet 19. februar 2010 ikke kjøp mindre enn 56 og kjøp få klær iden størrelsen, harer kanskje noen uker...her går eg rett på 62 da eg føder noen kjemper:) betre med litt for stort enn litt for lite:)
maria isabell Skrevet 19. februar 2010 #6 Skrevet 19. februar 2010 varer kanskje noen uker skulle det stå
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 19. februar 2010 #7 Skrevet 19. februar 2010 Med nr 1 kjøpte jeg ingenting i str. 50 (ble fortalt at jeg ikke måtte gjøre det da de som regel ikke brukte den str.) Men 56 var alt for stort for lille knøttet. Så sambo måtte handle inn en del av det da vi kom i fra sykehuset. Han var 49 cm og kom 8 dager over termin. Han brukte str. 56 ganske lenge syns jeg.. Var nok 3 mnd. før han startet med str. 62. Er vanskelig å si hvor store babyen blir. Der er jo så forskjellige:) Denne gang har jeg kjøpt en del bodyer og bukser i str. 50, og litt flere i str. 56. Regner med å få en del i str. 62 i gave (typisk gave str.). Vet jo ikke hvor stor nr 2 blir. Men regner med hun er omtrent like stor.Koster uansett ikke mye for noen boddyer og lette bukser til liten baby. Og jeg vil ikke at min lille baby skal svømme i klærne sine.
Bumblebeee Skrevet 19. februar 2010 #8 Skrevet 19. februar 2010 Jeg kjøpte også litt i 50 og en del i 56, etter råd fra andre. Snuppa kom ut og veide knappe 2,8 kg og var 49 cm, så her måtte vi kjøpe pysj og noen bodyer i 44. 50 ble kjempestort på henne. Så det er vel ikke noe fasitsvar her.
mamman til to gutter Skrevet 19. februar 2010 #9 Skrevet 19. februar 2010 Jeg er helt uenig med dem som sier at du nesten ikke trenger 56 og hvertfall ikke mindre størrelser. Sønnen min var ca 3,2kg når han ble født og brukte kun størrelse 50 de første 4ukene, sånn ca, da begynte vi å bruke bodyer i 56, bukser i 56 brukte vi vel fra han var ca6uker. Str 56 brukte vi minst like lenge, tror vi begynte å bruke str 62 fra han var ca6uker. Vi hadde ikke kjøpt inn noen ting i str 50 og jeg syns det var utrolig stusslig å ha med en gutt hjem i alt for store klær han nesten druknet i. Jeg anbefaler at du kjøper inn mest i str 56 og så et par sett i str 50 og venter med større størrelser. Så ser du når babyen blir født hvor stor den er og hvilke størrelser den passer inn i, er 50 passe, så kjøper du inn mer av det og hvis den er for stor for 50 (som noen babyer er), så bruker du det du har i 56 og handler inn 62 etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå