Gå til innhold

Farlig med virus når man er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det høy feber som er farlig? Da tenker jeg på sånne virus som gir vondt i halsen, fri for stemme, vondt i ørene, rennende nese og øyne.. uten feber.. Fikk beskjed fra legen at det ikke var vits å komme hvis jeg ikke hadde feber, for da var det nok bare virus. Så synes jeg at jeg har hørt noe om at det ikke er bra med virus når man er gravid..?

Noen som vet???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virus kan en ikke gjøre noe med, og det er heller ikke farlig. Men det er ikke bra for fosteret om mamma har for høy feber når ho er gravid, så stiger temperaturen over 39 grader bør vi ta paracet.

Har selv vært hos legen idag pga evigvarende forkjølelse. Jeg har ikke hatt stemme på over en uke, og jeg hoster og snørrer og har så vondt i halsen at jeg kunne grine. Jeg fikk ingenting mot plagene, det er visst ingenting å gjøre med. Men jeg fikk en to-ukers sykemelding, legen min mente jeg trengte såpass mange dager på sofaen for å komme meg ovenpå igjen. (har to små barn og full jobb, så her er det hektisk i hverdagen)

Skrevet

Virus er ikke farlig, men drikk masse masse vann og slapp av, så glir det ofte over. Jeg hosta og var så dårlig (uten feber), at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg.. Ikke fikk jeg noe for det heller... Bare beskjed om at masse vann er kjempebra sammen med mye hvile. Etter noen dager gled det over:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...