Gå til innhold

Tips mot vannkopper og kløe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten på 2,5 år har fatt vannkopper, og det noe skikkelig... Han gråter og gråtwr for alt svir og klør. Blemmene er spesielt store og vonde under bleie. Helt ille inni rompa:( Er det noe annet en hvitvask jeg kan smøre med? Har også tatt talkium i bleia. Ser ut til å lindre litt. HJELP! Har så vondt av han:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk vannkopper og brennkopper selv da jeg var 27 uker gravid... Var helt for j... Jeg hadde på xylocain på de verste områdene. Fungerer som lokal bedøvelse. Vet ikke hvordan det er å ha på barn så det må du undersøke! Og ikke ha i munnen hans (hvis han har vannkopper der.. det hadde jeg). Kan gjøre det vanskelig å svelge og det er jo farlig.

Skrevet

Når det er så ille, synes jeg du skal ta han til lege. Det finnes flere legemidler på resept som kan være egnet.

God bedring!

Skrevet

Hei.

Hvitvask er det noe som heter, det hjelper litt vet jeg.

Ser noen nevner xzylokain, kan få den på resept, men den heter viskøs på slutten. den kan du også blande litt fløte i og ha i munnen. ikke Farlig. har brukt den på min gutt når han hadde sår i munnen.

virker veldig bra! lykke til

Skrevet

Akkurat ferdig med vannkopper her i huset! Hvitvask, bleiebytte OFTE, helst gå uten bleie om mulig..Når den var på fylte vi den med potetmel.;) Så fikk vi kleiedempende tabletter på resept med lege..ringte bare legevakta en kveld, de skrev ut resept så vi henta dagen etter..Trengte ikke ut med ungene en gang:)

Skrevet

Har også hørt at aloevera kan hjelpe på vannkopper..demper jo svie og kløe.:)

Skrevet

hvitvask har funket supert her, har smurt det ofte på ham, eneste jeg gjorde på de områdene der jeg visst ehan klødde, for vannkoppene så irritert ut, der tok jeg ekstra med hvitvask også tok jeg en usterilkompress over og teipet den fast.

ellers er det en spray fra aderma som bestevenninna mi brukte på sin sønn, med godt resultat.

viktig som de sier over her, mye luft på områdene, om det blir tett så klør dem ekstra også ikke minst smør ofte av det du skulle finne på å kjøpe til småen..Klippe negler og beskytte de som klør mest, event sove med hansker for å hindre at dem klorer.

god bedring=)

Skrevet

Tusen takk for mange gode råd! Litt bedre i dag, heldigvis. Ringte legen i går da vi ikke hadde sovet på tre netter. Men hun ba oss bare fortsette å smøre med hvitvask. Håper han får sove litt i dag og i natt! Feberen er hvertfall borte nesten, og han virker litt mindre plaget:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...