Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #1 Skrevet 19. februar 2010 Noen som har hatt vanlig fødsel og senere setefødsel? Jeg hadde som veldig mange andre en tøff fødsel (vanlig) første gangen, og ved nå mistenkes det at rumpa ligger ned:( dette skal sjekkes neste uke igjen (har bare 3uker til termin). Kjenner jeg er redd og håper noen kan fortelle litt om hvordan en setefødsel var for deg
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #2 Skrevet 19. februar 2010 Jeg har ikke hatt setefødsel selv, men har to venninnen som hadde det og de hadde ikke noen unormal tøff fødsel i følge de selv. Alle blir litt sånn OI, hadde du setefødsel med en gang de sier det, men de føler ikke at de har hatt en unormalt ille fødsel noen av de. Men det er klart jeg har hørt eksempler som sier det motsatte, så da er det jo opp til deg å finne ut risken for deg selv. Lykket til!
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #3 Skrevet 19. februar 2010 Jeg kom med rumpa først. Det kom som en overraskelse på fødestua, jordmora mamma gikk til hadde nemlig ikke sagt noe til henne, eller skrevet noe i papirene... Siden fødselen startet første nyttårsdag var det dårlig med anestesipersonell, så hun fikk vel en relativt "naturlig" fødsel... Men jeg kom da ut, og hun valgte å få et barn til senere, så hun endte opp med tre. Hvordan første fødsel var vet jeg ikke. Regner med at de er obs på hofteleddsdysplasi hvis barnet ligger i seteleie, det var de ikke med meg, og jeg måtte gipses fem måneder gammel. Ingen av mine tre barn har hatt det, så hos meg var nok det pga seteleie, ikke pga arv.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #4 Skrevet 19. februar 2010 Fødte første i hode, tvillingene kom i hode og sete. Jeg syns nå sete var bedre enn hodeleie. De som er født i sete må skjekkes ang hoftene, men dette gjelder også de som er født i hode, men ligget lenge i sete som foster. Ene tvillingen som er født i hodet hadde ligget nesten hele tiden i sete og måtte også sjekkes. For de som venter "bare" ett barn ser en jo ikke dette da det nesten ikke taes ultralyd i forhold til en tvilling gravid. Jeg tok nok 15-20 ul.lyder. Lykke til, dette går bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå