Gå til innhold

Hmmmm....skal man dra/ringe til legen hver gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

ungen faller på hodet?

Da mener jeg : Har en aktiv gutt som er over alt (13 mnd) Og han faller og slår hodet sitt hele tiden...skal jeg ringe legevakta hver gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, bare hvis du ser ungen skriker foreferdelig lenge, eller er sløv etterpå.

Man klarer fint å se forskjell på et fall som trenger legetilsyn og et som ikke gjør det.

Skrevet

Det er jo ikke så lenge siden det var en sak om en far som mistet babyen i gulvet. Faren unnlot å sørge for at babyen kom under rask medisinsk behandling. Han meldte heller ikke fra om dette til helsepersonell. Den da fem måneder gammel babyen ble mulithandikappet etter at faren skal ha unnlatt å melde fra om støtskadene mot hodet etter fallet. Og faren ble tiltalt for ikke å ha meldt fra om sønnens fall og hodeskader, slik at gutten ble satt i en hjelpeløs tilstand, og ble påført omfattende, livsvarige skader. Han fikk fengselsstraff. Tror det var 4 år?

Man skal ikke være hysterisk. Men bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite

Skrevet

Så da bør jeg altså sjekke ungn ehver dag? For han er utrolig vimsete,og faller mye :(

Og jeg greier ikke å ta fallet hver gang om dere skjønner..så han slår hodet hele tiden :(

HI

Skrevet

Om han faller og slår hodet hele tiden så er det kanskje greit med en sjekk?

Du får nesten kjenne på det selv. Men om min baby på under året hadde ramlet ut av sofa, ned fra stellebordet el. så hadde jeg selvsagt tatt ham med til legen

Skrevet

Nei, du trenger ikke undersøke han hos lege hver gang. Ikke ringe heller. Har ikke legene annet å ta seg til enn å snakke med mødre som har småbarn som slår seg, tror dere?

Du må selv vurdere. Og noen ganger er det vanskelig. Men så lenge barnet slutter å gråte fort, og ser kvikk og rask ut, og det ikke er blod eller digre Donaldkuler; så er alt ok.

Barn slår seg mye gjennom oppveksten. Blås på, og nuss der det gjør vondt.

Jeg snakker ikke om store fall og feite blåkuler nå. Men de hverdagslige tingene som bare skjer. I dørkarmen, stoler og snubling i egne bein. Eller over dørstokken.

De fleste fall er ufarlige.

Når det gjelder nyfødte synes jeg de bør sjekkes.

Men barn som lærer seg å gå, de faller ofte. Og reiser seg igjen. Mange knall og fall i løpet av en barndom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...