chill+enda en til Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 Vi skal ha barnevakt for våre to barn lørdag kveld/litt utpå natten. De er straks 3 og 1 år. Jeg skal legge ungene selv, så hun slipper dét. Vi er rett nede i veien, og jeg er edru. Jeg blir sikkert ikke veldig sen, mulig rundt kl 2. Dersom det blir noe trøbbel er jeg hjemme ila 2 minutter. Hun kommer til oss rundt kl 17, for at ungene skal få se henne litt før de legger seg (de kjenner til henne fra før av). Vi kjøper inn snop og drikke av det hun liker, og bestiller en pizza eller noe sånt. Hun er rundt 20 år, og er en kollega av mannen. Hvor mye betaler man da tro? Jeg har jo ikke anelse, vi har svært sjeldent barnevakt...
Sunnybeach4gull :) Skrevet 19. februar 2010 #2 Skrevet 19. februar 2010 Hei Å være b.vakt e ekstremt dårlig betalt Men ho får både mat, snop og drikka? Da e rundt 300 kr tilstrekkelig vil æ tru?
Strandloppa og lillebror Skrevet 19. februar 2010 #3 Skrevet 19. februar 2010 Hmm, jeg syns 300kr hørtes lite ut. Hun er jo tross alt 20 år og da er ikke 300kr mye. Hadde kanskje vært litt annerledes med en på 16 år. Hun sitter sikkert ikke barnevakt bare for å være grei med dere. Jeg ville nok betalt mer, men det er meg. Aner ikke hva som er vanlig pris..
chill+enda en til Skrevet 19. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 19. februar 2010 Jeg har lurt på kanskje rundt 500... Er det lite da?
FrøkenSprøken Skrevet 19. februar 2010 #5 Skrevet 19. februar 2010 Vi har aldri hatt barnevakt, så jeg vet ikke hva som er vanlig, men jeg vet at hvis jeg skulle hatt min søster eller min fetter (de er 18 og 19 år) til å sitte barnevakt, hadde jeg sikkert betalt rundt 300 kroner for det. De skal jo bare sitte i sofaen og se TV, og får godterier og mat for 200 kroner i tillegg. Nå er dette familie, da. Og de hadde vel gjort det fordi de syntes det var hyggelig, vil jeg tro... Aner ikke hva jeg skulle ha betalt dersom det var noen fremmede som var så gamle, men 500 må i alle fall være nok! Det er jo skattefrie penger også, som man får uten å gjøre noe som helst... Hvis man skal bruke 2-300 kroner på mat og drikke, og så betale 500 kroner i barnevakt, i tillegg til de pengene det koster å dra ut, ja da kan man jammen ikke dra ut ofte. Tenker på de som er ute 1-2 helger i mnd. Hvordan i alle dager får de det til å gå opp hvis de betaler så mye?
Den heldige eier av ett barn Skrevet 19. februar 2010 #6 Skrevet 19. februar 2010 Med tankte på at hun må komme kl 17, så synes jeg du i alle fall ikke må gå under 500. Hun blir jo der i ca 9 timer så, selv om dere legger barna:)
chill+enda en til Skrevet 19. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 19. februar 2010 Ja, det har du helt rett i. Vi har som sagt svært sjeldent barnevakt, og dette er første gang vi skal ha noen som er utenfor familien. Jeg tenker også at det blir lite "arbeid" på henne. Ungene sover jo, og dersom det er noe så er jo jeg like nede i gaten. Hun ville muligens ha med en venninne, så da blir det jo bare ren avslapning med mat, snop og film (så sant ungene er rolige da ) Hun er jo student i tillegg til å jobbe deltid, så 500 kommer vel godt med uansett? Tror jeg hadde vært fornøyd med dét da jeg var student.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå