Gå til innhold

Har marsdamene planlagt fødselen? Spesielle ønsker? :)


Gladjenta :)

Anbefalte innlegg

Tenkte det kunne være moro å høre hvordan dere ser for dere at den kommer til å forløpe, så langt som man KAN planlegge da...

 

Epidural?

Akkupunktur?

Føde i vann?

Stå vs ligge/sitte?

 

Selv er jeg usikker på epiduralen, tenker å klare meg uten, men alle skryter jo sånn av det?? Hmm...

Skal også stå/gå så mye jeg kan for å la tyngdekraften hjelpe til så mye som mulig...såfremt jeg klarer. Ikke gjort det før...

 

Spent å høre fra dere :)))

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Har vært til samtale med jordmor og lege på sykehuset og har avtalt at jeg skal få epidural tidlig i fødselsforløpet. Venter barn nummer tre og har hatt to lange og slitsomme fødsler tidligere. Hadde null effekt med lystgass og smertene var uutholdelige. Håper det blir bedre denne gangen:)

Lykke til med din fødsel:))

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte uten epidural sist, klarte meg fint med lystgass. Nå har de ikke lystgass dit jeg skal og tenker jeg skal forsøke akupunktur i stedet. Jeg får også et badekar å plaske litt i under åpningsfasen. Har "gode" minner om dette fra forrige gang. Får ikke føde i det da, da dette ikke er tilrettelagt der ennå.

 

Jeg vil i hvertfall i størst mulig grad forsøke å klare meg uten epidural ettersom det ikke bare er fordeler med denne, men er åpen for å ty til den om fødselen drøyer ut og man blir veldig sliten.

 

Akkurat stillinger er vel litt vanskelig å forutsi i forkant. Man bør nok helst forsøke ut litt forskjellig gjennom fødselsforløpet, men å gå mye mens man har åpningsrier vil nok føles naturlig. Jeg opplevde ihvertfall sist at bena tilslutt sviktet og ble utslitt. Det er vel ikke så mange som orker å stå så mye mot slutten?

 

Ellers tenker jeg at det viktigste man kan gjøre i forkant er å forberede seg på puste seg gjennom fødselen og tenke positivt på hendelsen. Resten går nok av seg selv og blir nok neppe helt slik man kan ha planlagt det i forkant.

 

Er egentlig veldig spent på hvordan samboer vil komme seg igjennom fødselen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gud, hjelp- det nærmer seg virkelig nå ja... Tror jeg gruer meg litt over gjennomsnitt til selve fødselen...

Tror jeg vil ha det jeg kan få av smertestillende.

Epidural, ja takk!

Lystgass, ja takk!

Jeg ser ingen grunn til og IKKE ta det jeg kan få av smertestillende, så må si jeg synes dere som velger og føde uten er veldig tøffe!

 

Lykke til alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar i mot det jeg kan av smertestillende, og håper at jeg får nytte av badekar i begynnelsen, og sånn ellers tar jeg det som det kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil i første omgang prøve og ikke ta medisinsk smertestillende.

 

Vil gjerne føde i vann, eventuelt supplere med akupunktur og evt "bistikk"

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte veldig fort sist gang, så jeg kommer til å be de tappe i badekar når jeg drar hjemmefra for å kunne ha muligheten til å føde i vann. Jeg vurderer det veldig, men fikk veldig vond rift sist som lege sydde, Derfor er jo noe usikker. Jordmødre får ikke støttet like godt når man ligger i vann, men det er noe jeg ønsker. Er spent på hvordan min andre fødsel blir! Vet liksom hva jeg går til, men samtidig ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor støttet godt da jeg fødte i vann sist, og hjalp til å forløse skulder også med et sånt grep - jeg fikk bare et skrubbsår, og fødte en gutt på 4340 gram...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det var betryggende å høre, men hadde du stygg rift første gang? Det er ikke bare støttingen som er viktig, men også bremse hodet i utskjæringen. Denne gangen blir det et større barn som skal ut og, opp mot den vekten du fikk sist! Får ta det som det kommer. Tenker på kne og visst ikke! Eller sitte helt ute på kanten av sengen med min kjære sittende bak meg som holder rundt meg jeg jeg han i hendene. Han er fryktelig nysgjerrig av seg og klarer ikke holde seg der jeg ber han holde seg, så med den siste stillingen der vet jeg at han ikke ser mer enn han trenger å se og han holder godt rundt meg i det jeg trykker! Eneste igjen der er at jordmor kanskje ikke får støttet perineum godt nok fordi det blir presset ned mot madrassen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...