Spanskeflua Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 Jeg har som vane å sjekke kassalappene før jeg går ut av butikken. Mens min mann pakker varene ser jeg over kassalappen. Ved flere anledninger har jeg opplevd at personalet i kassa ser forfær på meg og spør om de har gjort noe feil...??? Neida sier jeg, jeg bruker alltid å sjekke lappen før jeg går. Er det virkelig så uvanlig å gjøre dette? Som forbrukere er vi oppfordret til å gjøre dette, og det er mulig at de i kassa kan gjøre feil - de er tross alt mennesker de også. Men ut fra deres reaksjon tolker at det er uvanlig å gjøre dette... Gjør dere dette eller..???
Gjest Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 Jeg sjekker den aldri. Og jeg burde kanskje gjøre det, men jeg gidder ikke
It's all about me Skrevet 18. februar 2010 #3 Skrevet 18. februar 2010 Jeg sjekker den alltid med en gang eller litt senere på dagen. Men jeg gjør det litt diskret, steller meg ikke rett i glaningen for ekspeditøren.
shari_z Skrevet 18. februar 2010 #4 Skrevet 18. februar 2010 Nei, du er ikke den eneste. Jeg sjekker også, fordi jeg har funnet feil tidligere. Men prøver også å være litt diskret.
ano`num *17.03.10* Skrevet 18. februar 2010 #5 Skrevet 18. februar 2010 Jeg gjør det! Jeg har enkelte butikker hvor jeg bare må se på mens de slår inn også jeg da. Særlig hvis jeg handler på (gode) tilbud. Synes jeg stadig opplever at varene ikke er satt ned likevell. Spar og OBS er klassikere som ikke har satt ned varene i kassene..... Tipper de tjener gode penger på det! Så har jeg opplevd at ting har blitt slått inn to ganger. Antagelig "bare" sensitiv kasse, men surt likevell
Sunnybeach4gull :) Skrevet 19. februar 2010 #6 Skrevet 19. februar 2010 Hehe, ikke så mange "unge" som gjør d nu til dags Og personalet kan føle sæ overvåka Æ tar ikke lappen med mæ engang
Gjest mphs Skrevet 19. februar 2010 #7 Skrevet 19. februar 2010 Jeg prøver å enten gjøre det hver gang eller følge med på kassen mens de slår inn. Det er faktisk veldig ofte det gjøres feil. Kanskje ikke alltid så store beløp, men til sammen blir det litt. En gjennganger er at det står en pris ute i butikken ved varen og at de tar en helt annen i kassen. Eller at det blit tatt betaling for en vare to ganger.
meg & to små vampyrer Skrevet 19. februar 2010 #8 Skrevet 19. februar 2010 Jeg sjekker ofte før jeg går fra butikken av den enkle grunn at enormt mange varer er prisa en pris og så slås de inn med en annen. Da syns jeg det er lettere å si ifra om jeg ser det med en gang. Ja, vi har ikke allverdens med penger og om jeg kjøper noe på tilbud syns jeg ikke det er riktig at jeg skal betale en annen pris...
Tante Blås Squaw Skrevet 19. februar 2010 #9 Skrevet 19. februar 2010 Jeg sjekker den på vei ut, men ikke rett foran kassa.
Gjest Skrevet 19. februar 2010 #11 Skrevet 19. februar 2010 Jeg ser som regel på den når jeg kommer hjem etter handleturen.
Gjest Sauen og ungene Skrevet 19. februar 2010 #12 Skrevet 19. februar 2010 Sjekker ikke, men burde kanskje gjort det. Har jobbet i kasse selv, og vet at kassen ikke alltid er helt oppdatert ift prisene som står i butikk.
Gjest Skrevet 19. februar 2010 #13 Skrevet 19. februar 2010 Jeg takker nei til kassalappen for å spare miljøet for mer papir. Så nei, jeg leser den ikke. De skriver den ikke ut om du takker nei til den. Sånn er det ihvertfall der jeg handler.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 19. februar 2010 #14 Skrevet 19. februar 2010 Jeg leser den alltid. Er som regel et eller anna som slår inn feil. Jeg jobber annenhver lørdag i kassa på coop så jeg vet at det er mye som blir slått inn feil. Mens mannen tar aldri lappen. Noe som irriterer meg. Kvitteringa blir uansett skrivd ut hos oss så sparer ikke miljøet hos oss iallfall.
*Rutletutt* Skrevet 19. februar 2010 #15 Skrevet 19. februar 2010 Jeg gjør det, og har flere ganger funnet feil...og jeg er for gnien til å betale for mye for varene mine;-)
Hufsla Skrevet 19. februar 2010 #16 Skrevet 19. februar 2010 jeg gjør det av og til, men somregel ikke ved kassa. Har aldri funnet feil da. Nå skal det også sies at jeg nesten aldri husker hvilken pris som stod i hylla.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå