Gå til innhold

Vil alle vite om det blir gutt el. jente på UL


...venter...

Anbefalte innlegg

Er vi de eneste som ønsker å vente med å vite kjønn på barnet til fødsel?

 

Det er så mange som har vært på ul nå, og skriver innlegg om de venter gutt eller jente. Det virker jo litt praktisk å vite, samtidig har vi ikke villet vite på de to vi har, og beholder "tradisjonen" med å vente på 3 mann og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville vite denne gangen fordi at jeg blir sprø av den spenningen;)

Har ikke visst de 3 andre barna så dette er nytt. Og jeg liker det:)

 

Masse Lykke til: Flink er du som klarer å vente!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi har visst det med de to første, men denne gangen har vi klart å vente. Spennende! Har en av hver fra før.

Har vært på ultalyd, så nå er det ingen vei tilbake...heldigvis..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vi vil ikke vite. Vi sjekket de to forrige fordi pappaen ønsket det. Jeg ville aldri vite på forhånd, og denne gangen får jeg min vilje! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil ikke vite det før den er født, men faren ble nesten litt sur når han spurte og fikk det svaret fra meg så han vil helst vite det.

Så lenge barnet er frisk og vokser som det skal er jeg fornøyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ville vite forrige gang men da kunne de ikke se det,så da ble det en overraskelse likevel :)

 

Denne gangen ville vi vite og vi FIKK vite det ... her kommer det en liten GUTT :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis ikke alle, men vi ville. Vi ønsket oss verken det ene eller andre, men syns det var spennende å få vite. Syns det er praktisk å vite, og så ingen grunn til å vente med å vite det. Men som min mormor sa; du er vel så moderne at du vil vite hva det blir også du;) Da måtte jeg le litt, moderne vi tydeligvis;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moderne ja...fin kommentar. Her er vi gammeldagse. Var og kjøpte garn i dag, for jeg vil strikke til den lille... veldig upraktisk nå som vi ikke vet om det blir gutt eller jente. Utrolig mye oppskrifter til typisk jente, og typisk gutt... men jeg fant!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og kjæresten har ikke spurt om kjønnet på ul selvom han ville det. Er mitt første barn og jeg vil heller føle om det er jente eller gutt, og da har kjæresten bare med å stole på min magefølelse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil ikke vite.

Visste ikke sist heller, og syntes det var fint.

 

Ang. strikkeoppskrifter, så fant jeg noen nydelige noen hos Dalegarn til forrige. Det var et "gammelt" hefte fra dem, som de fortsatt solgte, fordi det var populært.

Mye søte gensere, bukser, luer, sokker og skjerf i søte kjønnsnøytrale farger og mønster.

OK, det er en og annen kjole inni der, men om det blir ei jente, så kan man jo heller strikke den etterpå... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi vil ikke vite. Synes det skal være en del av spenningen. Men jeg er forferdelig nysgjerrig. Skjønner de som vil vite også. Hvis snuppa vi har fra før hadde vært litt eldre enn to år ville det kanskje ha vært annerledes. Da kanskje det hadde vært greit om hun fikk vite om hun fikk bror eller søster.

Veldig spennende å ikke vite da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var hefte fra Dalegarn jeg kjøpte, men det er fra 2009, så det er jo ganske nytt. Syns det er kjekkest å strikke til dem når de er så små...da blir jeg i hvert fall ferdig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Når noen spør hva vi får, så pleier jeg å svare at vi får en overraskelse!

Og jeg liker det på den måten. Jeg tror ikke det er noe behov for å vite kjønnet før den kommr, og det ville bare blitt kluss hvis de tok feil (som jeg har hørt om så mange ganger). Familien står rundt oss og ivrer etter å kjøpe inn, gjerne kjønnspesifikke klær eller andre greier. Jeg er kjempeglad for at mannen min støttet meg i overraskelsen, selv om han gjerne ville likt å vite hva som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...