Gå til innhold

Da var det min tur til å gå på trynet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sklei på isen i dag.

Falt heldigvis ikke verken på trynet eller selve magen, men beinet sklei ut så det reiv godt i bekkenet, og så landet jeg på siden... Dultet bare borti magen, men det er skikkelig ekkelt likevel.

Magen har vært hard siden, lurer på om det har fått gang på disse kynnerne som jeg har hørt så mye om.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

åååå, det gjør så vondt å skli på isen! Jeg gjorde det samme i midten av desember, bekkenet ble så ille at jeg måtte til legen på ekstra kontroll, og har knapt våget meg utenfor døren etterpå i vinter. Gleder meg til vår, for å si det sånn! Ville bare si at jeg vet litt hvordan du har det, og sender masse "bli-bra" støv din vei!

Skrevet

Ikke for å skremme deg, men du vet at du ALLTID skal inn på sykehuset for kontroll når du faller og er gravid?

Har ikke noe å si om du faller på magen eller ikke. Det de er redd for er blødninger fra morkaken.

Ring føden, du.

Alt er helt sikkert bra, men slike ting skal sjekkes opp.

Skrevet

Hmm.. Det visste ikke jeg, Studentmammaen. Har hatt noen fall, sist gang i går, men da falt jeg kun ned på det ene kneet, så det kan jeg aldri forestille meg kan gjøre noe skade. Men har fallt på rumpa tidligere, ikke like heldig kanskje. Men men, tviler på at noe skade er skjedd, føler det blir litt drøyt å ringe føden for det, hvertfall i mitt tilfelle. Lenge siden jeg falt ordentlig. Nevner det for legen på mandag.

Vær forsiktig jenter ;)

Skrevet

Jo da,skremme meg klarer du...

Vil man ikke merke blødninger fra morkaken da? Enten ved vondt eller blødninger/utflod?

Jeg merker litt ekstra trykk når jeg står, men når jeg ligger er alt som før, og jeg kjenner masse liv... Synes det blir litt voldsomt å ringe føden når jeg ikke fikk vondt da jeg falt, og ikke falt på magen.

Skrevet

faller man i siste trimester så bør man være obs etterpå. men traff du ikke magen eller landet veldig hardt så er nok alt iorden, og du kjenner jo liv. Men det sies at det skal følges opp ja, og hvis man ikke kjenner bevegelse eller er urolig alikevel skal man dra inn på sjekk

Skrevet

Jeg falt i trappa på mandag.

Ringte føden og de spurte om utfloden var forandret,om jeg blødde og om jeg hadde vondt og om jeg kjente bevegelse.

Hadde ikke noe av dette så da slapp jeg å dra på sykehuset,men de sa at hvis jeg merket noe farandring så måtte jeg ringe med en gang,

Skrevet

Om man faller på magen eller ikke er ikke så nøye har jeg hørt. Det viktige er hvor hardt fallet var. Om det var hardt nok til å løsne morkaken.

Hvis du ikke fallt hardt, trenger du helt sikkert ikke å bekymre deg, og det er jo flott at du kjenner liv.

Blødning fra morkaken vil være vondt, fikk i alle fall jeg beskjed om da jeg fallt på isen for noen uker siden.

Da ville de ha meg inn på observasjon i ett døgn, samt ultralyd. Standard prosedyre.

Siden vi bor like ved sykehuset fikk jeg imidlertid reise hjem om natten, og heller komme inn til ny kontroll på morgenen.

Hvis du fallt hardt, tar du kontakt. Ellers kan du nok ta det med ro :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...