Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 er jo så forbanna mange regninger!og ikke snakk om forsikringer!ja,de er greie å ha,men jeg har faen meg ingen penger på kontoen,fint det når det er 3 uker igjen til neste løning... helvetes pengestyr!HATER å ha dårlig råd!!!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 begynne å spare litt da.... så slipper du å ikke ha penger i jan og feb.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #3 Skrevet 18. februar 2010 Jeg hater det gnålet hvert eneste år fra venner som synes januar og februar kommer som julaften på kjærringa :-( Kan dere ikke VÆR SÅ SNILL å begynne å sette av en fast sum til regninger HVER måned slik at det faktum at det finnes en januar og en februar i hvert eneste år kommer som et sjokk!! Det går dessuten helt fint å få månedlig regning fra forsikringsselskapet slik at du får hjelp til å spre utgiftene utover året.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #4 Skrevet 18. februar 2010 Helt enig med HI! Man vet jo at regningene kommer, men greia er at det er mer i disse måndene som regel, og kanskje henger etter siden man var litt spandabel i jula. Jeg er i hvertfall blakk i disse måndene, og blir nok det til etter veiavgifta på begge bilene er betalt. Blir mindre å rutte med enn de måndene med mindre regninger. Vi setter av fast sum hver måned, men noe til overs, det blir det nok ikke. Heller ikke til jan/feb! Vi har grei økonomi, men også godt forbruk, og ikke flinke nok til å spare unna til de store regningene. Vår egen feil, men uansett kjipt med store regninger ;p
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #5 Skrevet 18. februar 2010 Hvordan sparer dere da??Ingenting igjen av sparing?? Har jo faktisk 11 mnd på å spare til jul,jan og feb. Å de store regningene kan man som oftest gjøre noe med...forsikring f.eks...hva med hver mnd...?? Hmmm...er kanskje ikke så lett for alle,men det er jammen ikke mye omjusteringer som skal til før man har en helt annen økonomi,og jan og feb er det hvert år. Akkurat som hvert år at snøen kommer som en bombe på folk det. Snø her i Norge...jøss. Mye regninger i jan/feb....jøss. Har nok en litt feil måte å bruke penger på om det skjer....se litt på økonomien og hvordan dere bruker penger..kanskje det er et sted el to det kan gjøres litt anderledes.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2010 #6 Skrevet 18. februar 2010 Sett deg ned og skriv ned alle regninger du har i løpet av et helt år, så oppretter du en egen regningskonto, deler beløpet du kom frem til på 12 og setter inn den summen på regningskontoen hver mnd. Da har du litt mindre penger enn nå de mnd det er lite regninger, men du slipper å ikke ha penger igjen 3uker før lønning de mnd med mye regninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå