Gå til innhold

Kom barna deres til termin??


 Levine ♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ♥ gravid

Anbefalte innlegg

Bare morro!!:) Vi skravler jo om alt:)

 

Lille gutt kom 5 dager før og var 3540g og 53 lang

 

Fødselen tok 3 timer, ganske kjapt å slitsomt.. hadde ikke en eneste pause før han å dagens lys:)

 

Hva med dere??

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 dager før termin - i hyrten og styrten.

Han kom som en rakett og fødselen tok 45min. Det var en god treningsøkt for å si det sånn da... (Og jeg var rasende på jordmoren som sa "dette kommer gå snabbt!" - uten å fortelle meg at det var snakk om "jãttesnabbt!")

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt lille gull kom dagen etter termin, i full fart, kl 05.18 en solskinnsmorgen ble hun født hjemme i stuen!(ikke planlagt hjemmefødsel)

3720 g og 51 cm!

Go jenten min! *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen full fart her,...

 

BLei satt igagn 12 dager over tiden og ut kom "vesla" på 4,7 kg og 56 cm lang....Lykkelig for at jeg ikke visste hvor stor hun var :-) Da tror jeg at jeg hadde nektet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si det har gått for seg her folkens..

 

Snuppa vår kom på termin faktisk!! =) En av de 2%.. ;o)

Etter 3 døgn hjemme med rier som kom og gikk og minimalt med søvn ble jeg "streng" med føden og fikk komme opp.

12 timer senere var gullet født.. lykke****

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble satt igang 1 uke før termin, og var 48 cm og 2630 gram.. Var visst litt lite mat for han inni magen, for vekta stod i været de første månedene;)

 

Fødselen var kjapp og grei, og tar gjerne en slik fødsel igjen (når den tid kommer om lenge, lenge!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tassen kom 6 dager etter termin.

 

Fra jeg kom til sykehuset så tok det 1.5 time så var han ute. Hadde 10 cm da de liksom trodde jeg skulle ligge på et rom til fødselen nærmet seg. Ble fort lagt på føderommet.

 

Han var 3234 og 48 lang. Helt nydelig fødsel, men kunne fort blitt hjemmefødsel om ikke slimhinnen og vannet gikk når jeg var på do hjemme og de endelig ville ha meg der(hadde ikke så vondt og når jeg ringte sa de at jeg ikke trengte å komme ennå.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojojoj for noen rakettfødsler :o)

 

Her tok det 17 timer fra første skikkelige ri, til snuppa var ute. Jeg syns det var en forferdelig fødsel, jammen godt man glemmer fort ;o)

 

Hun var 3750 g og 52 cm lang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom knerten 2 dager etter termin. Vannet gikk nesten 1 døgn før fødselen. Men de ordentlige riene startet først noen timer før fødselen. Kom inn på sykehuset med 3 cm åpning og 2,5 timer etter var knerten ute. Ganske mye tidligere enn det jordmoren hadde forventet ja. Så kjapp og fin men veldig vond fødsel (men er visst vondt for alle har jeg hørt).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si dere har hatt kjappe fødsler, dere som er førstegangsfødende! Sånn når det var virkelig igang da..:o)

Og ja, Hilde, det er visst bittelitt vondt for de fleste. Bare mannfolk har det verre - ved forkjølelse - har JEG hørt... Mannfolk ass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var inne for å bli satt igang 14 dager etter terminen. Kl 10 skulle det settes drypp på meg, men mens jordmor skulle sette dryppet på meg så plutselig fikk jeg rier av meg selv. Kl 2140 på kvelden ble lillegutt født med keisersnitt pga at det plutselig ble oppdaget seteleie. Han var da 3980 tung, hvor lang vet jeg ikke da det gikk en måned etter fødselen før han kunne måles.

Så her ble junigutten min en juligutt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla kom 5 dager før termin, og var 4120g og 52cm.

 

Det tok evig lang tid synes jeg, siden jeg gikk i to døgn med veer uten å komme skikkelig i gang. Når de endelig tok vannet og ga meg riefremkallende drypp ble det fart på sakene! Hadde god effekt av epidural og lystgass på slutten, så da var det ikke så ille:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gutten min kom 9 dager før termin, 2890g og 49cm.

 

Han var ute på 2.5 time etter at vannet gikk, fort og greit. Gleder meg allerede til neste gang jeg skal føde, var en fantastisk opplevelse, håper det går like fort:))) he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epidural ble det ikke tid til hos meg gitt. Ble først sendt i dusjen, det skulle visst hjelpe. Holdt 5 min før jeg skrek "æ må ha no, æ må ha no, æ har vondt", hvorpå mannen ringte på jordmor og sa "ho sier ho må ha no" Og lystgassen ble jeg kvalm av så når riene var på sitt verste da slang jeg den fra meg og jordmor prøvde og fortelle at jeg måtte holde den foran munnen. Var visst uaktuelt det akkurat da Hehe. Så jeg lå der med 2 akupunkturnåler i ryggen. Og rett før han kom spurte jordmor om hun kunne sette 2 nåler i hodet, bare tanken fikk meg til å falle sammen der, så kom et høyt kontant NEI! Blir visst litt bestemt når man ligger der og føder gitt.

Jeg som syntes de som planla fødsel uten smertestillende måtte være smågale, så ble det visst det på meg litt uplanlagt.

 

Tar meg selv i å tenke at det var jo ikke så ille. Og i ettertid var det jo ikke det, men der og da, fyttikatta. Men gjør det gjerne igjen likevel. Det verste minnet er faktsik den altfor smale fødebenken. Så for meg ei litt god seng jeg.

 

Og Rima, ja denne manneforkjølelsen er fæle greier. Skjønner nesten ikke at de kommer gjennom det med livet i behold. Vi kan visst ikke forestillle oss hvor fælt det er ;-)

 

Jaja, ble et litt sånn på siden mimreinnlegg, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI!:) 10 laaaange dager over termin kom lille Sigve. Han veide 3720 og var 51 cm. Riene startet en ons kveld kl 19 og ungen var ute natt til fredag 1.30 ca. Regn selv:) Jeg synes det tok laaang tid i alle fall. Men var, til tross for feilsatt epidural som ble spinal med påfølgende HODEPINE, en veldig fin opplevelse. Gjør d gjerne igjen, men da helst litt fortere...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fødte en uke før termin! fødselen tok herlige 28 timer! og da anestesilegen kom inn for å gi meg epidural sa han "ja men hun her har jo von willebrandt (en mild blødersykdom), så hun kan jo ikke få epidural".

 

det blir leeeeenge til neste fødsel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie kom 4 dager før termin..Vannet gikk 15 timer før hun ble født rier i ca 10 timer..Hadde ventet at det skulle gå raskere da hun var nr 3 og nr 2 var ute 5 timer etter vannet gikk.. Hun var 3132g og 48cm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut som om vi setter rekorden på for tidlig fødsel i gruppa?

Hehe

Adrian kom 14 dager før termin. Han veide 3080 og 48cm

Vannet gikk spontant, uten at hodet var festet (da var det liv i stua) haha, mannen beordret meg ned på gulvet.

Men men riene kom 2 timer etter. Fødselen tok 20 (!) timer etter at riene tok ordentlig til. Begynte å gråte og ba om lystgass etter 15 timer (syns jeg var flink)

jeg ser tilbake på det som noe fantastisk.

Gjør det gjerne igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei.

 

Lille julie hadde hastverk, og kom 3 uker før tiden. Fødselen tok, selv om det var første gang, kun 1 time og 15 minutter. Skrekkelig vondt, men raskt unnagjort!

 

Hun var 2890g og 48 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 dager over termine (sånn at vi fikk ekstra pappaperm - må gjøre litt for mannfolkene når vi først er i gang!!)

Gikk relativt bra, vondt der og da men ikke så vondt som forestillt - men hadde jeg visst på forhånd hvor stor jenta vår var hadde jeg vel som deg Uro aldri gjennomført....hun var på 4,6 kg... Og ingen smertestillende!! Ganske så fornøyd og gjør det gjerne igjen :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...