2søtesmåh Skrevet 19. februar 2010 #51 Skrevet 19. februar 2010 Nummer to..Selv om jeg innser at tidklemme kommer nærmere og nærmere jo eldre barna blir, og de blir dyrere og dyrere..De sliter nå alt av utstyr, arveklær blir sagablott, de vokser like fort som da de var mså så nye vinter, vår, høst og sommerklær hvert år må til..SÅ skal de på bursdager, trening og som regel skjer det noe, om ikke hver helg, en helg i måneden (utenom bursdagene som som regel er i helga).. Alikevel foretrekker jeg at de blri eldre..KAn kle på seg selv, komme seg til de nærmeste vennen selv. De gjør lekser selv, men er tilgjengelig for hjelp. De kan og uttrykke seg verbalt og sier når de er sultne, trette, sinte, føler seg syke osv.. Visst er våkennetter og manglende rutner slitsomt..Bleieskift og amming likeså..Men det er ikke DERFOR jeg synes småbarn er slitsomt..Jeg synes det er kjedelig og se på ungen som ligger "Hjelpesløs på gulvet": Kjedelig og vente på at de ruller rundt, kryper, går, sier første ord.... Jeg synes det er slitsom og alrdi være sikker på hva som feiler ungen eller hva den vil, fordi de ikke kan FORTELLE det..... Man har større frihet når ungene er babyer, man "tar de bare med", men eldre skal fraktes rundt.....Og man må være med de istedet for vice verca.....Men foretrekker et altså...) GLeder meg til ungene blir tenåringer,- samtidig som jeg SLEVFØLGELIG gruer meg til de problem som nødvendigvis nok vil dukke opp..Jeg kommer ihvertfall til å skønne hva de sier, og jeg VET de skjønner hva jeg sier..Selv om vi kanskje ikke "Hører" hverandre )
Bunnies by night Skrevet 19. februar 2010 #52 Skrevet 19. februar 2010 Jeg er en god blanding. Men må si at jeg elsker babytiden... at det er den flotteste tiden ja... Nøt hvert sekund, selv om jeg hadde kollikbaby. Men han har aldri brukt smokk eller lignende, men puppen har han fått fram til han var halvannet;) Er ikke overbeskyttende, jeg har en tøff liten gutt, og det skal han få lov til å være. Jeg synes det er artig med barnebursdager og gleder meg til å kunne følge opp på aktiviteter og lekser. Men babytiden er den beste på jord:)
Terningkast6-7 times lucky??? Skrevet 19. februar 2010 #54 Skrevet 19. februar 2010 Jeg er en helt klart 1'er, men med unntak av dette med bruk av smokk og tåteflaske (dette har jeg styrt unna så godt jeg har klart) Av mine 6 troll har bare en brukt smokk og ingen har fått tåteflaske lengre enn nødvendig heller. Og så passer jeg heller ikke inn i dette med tenåringer.. Jeg er mamma til tenåringer, ett par stykker faktisk, og jeg elsker tenåringene mine og alle deres "nykker" og ideer. Jeg er en mamma som rett og slett elsker unger og ser at alle aldre har sin egen sjarm!
klg,2 boys now:) Skrevet 19. februar 2010 #55 Skrevet 19. februar 2010 helt klart type 2.synes den amme/sove perioden er kjedelig for å være ærlig.mye mere moro når du kan leke med de og enn kan få ordetlig respons.å ikke er jeg noe glad i "søte"klær heler.liker at det er litt tøft og kult.
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 19. februar 2010 #56 Skrevet 19. februar 2010 Er nok en type 2 mamma jeg også Syns de er ufattelig søte som nyfødte små, men det er helt klart bedre når personligheten og viljen kommer igjennom Lillemor er 2 1/5 nå og hun er jo bare så vanvittig morsom og søt )
sånn ca Skrevet 19. februar 2010 #59 Skrevet 19. februar 2010 Er nok type 2, var ikke spesielt glad i babytiden selv om jeg syns hun var den nydligste i hele verden. Men nå som hun bare blir eldre og eldre så syns jeg det bare blir mere morro:) Meeeeen.. så har jeg jo lyst på en til, men jeg må innrømme at en ny babytid likevel ikke frister. :s (kan jo hende det blir mye bedre med neste spebarn, for da er jeg ikke så uviten som jeg var førstegangen)
2SmåTroll Skrevet 19. februar 2010 #61 Skrevet 19. februar 2010 type 2. Gleder meg minst til minstemann blir større og jeg slipper og passe så mye på
Gjest Skrevet 19. februar 2010 #62 Skrevet 19. februar 2010 Mest type 2, er glad i babytiden fra de er 6 mnd da:) Tiden før det synes jeg bare er blodslit, spesielt de første 3 mnd, de er fryktelige synes jeg.
Trollemor75 Skrevet 19. februar 2010 #66 Skrevet 19. februar 2010 Definitivt type 2. Men føler at jeg kjenner flere type 1 mødre enn type 2.
Ugl@ Skrevet 19. februar 2010 #67 Skrevet 19. februar 2010 Jeg er en god blandig....både satt pris på spedbarns og småbarnstiden, samtidig som jeg synes det er kjekt at de vokser til. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå