Gjest Skrevet 18. februar 2010 #26 Skrevet 18. februar 2010 Jeg er definitivt type 2, men enig med Piken på landet når det gjelder påkledning. Jenta mi har lite "voksne" klær, men er heller ingen søt babydukke... heia klær som man kan bevege seg i og leke i:)
UnePune äntligen hemma! Skrevet 18. februar 2010 #27 Skrevet 18. februar 2010 Jeg er nok en klar nummer 2, men som også: "Dilter etter smårolling på lekeplassene, er ofte hjemme noen ekstra år i permisjon og er ofte litt overbeskyttende." =)
Gjest Skrevet 18. februar 2010 #28 Skrevet 18. februar 2010 Jeg elsker tenåringer, jobber til og med med denne aldersgruppen, men jubler for hver måned som går med minsta slik at jeg kan bli ferdig med babytiden for godt! ;-)
ano`num *17.03.10* Skrevet 18. februar 2010 #29 Skrevet 18. februar 2010 Da må jeg være untaket som bekrefter regelen jeg da! Jeg elsker babytiden. Men sparkebukser, smokk, tåteflaske og alt det der går så fort babytiden er over. Barnet skal lære, og jeg starter så tidlig som mulig! Å kunne kommunisere med en 2åring feks er gøy, men det må læres tidlig. Jeg synes det er gøyere til mer de lærer når de er små. Jeg er hjemme så lenge jeg kan, og dilter etter på lekeplassen. Der sier jeg enten "forsiktig, faller du så slår du deg" eller "kom å se noe spennende". Jeg synes også det er gøy med større barn. Skole, aktiviteter, lekser, cup`er, danseshow osv. Jeg synes det er travelt å kjøre henne til aktiviteter; det tar mye tid! De må jo både kjøres og hentes en times tid senere. Jeg vet av et par som kunne gått direkte i nr 1. Det vises desverre på barna.
GreitÅVæreAnonym Skrevet 18. februar 2010 #31 Skrevet 18. februar 2010 Lurer på om dere som har svart i denne tråden har barn i skolealder og/eller tenåringer?? Det tror jeg neppe!!Jeg er en god blanding, men mer type 1 enn 2. Ikke synd på mine barn!! Alle aldre har sin sjarm, og det er deilig at de blir eldre og mer selvstendige. Men, seriøst, det mest slitsomme er oppfølging av lekser for umotiverte barn som helst vil gjøre andre ting på fritiden, kjøring hit og dit, stille på dugnader, selge lodd og alt som følger med fritidsaktiviteter i en hektisk hverdag. Vent å se!!!! Skulle ønske minsten forble liten leeeeeenge!
❤lille stjerne❤ Skrevet 18. februar 2010 #34 Skrevet 18. februar 2010 Dette var interessant synes jeg. Men jeg føler at jeg ikke passet helt inn i noen av gruppene. Jeg storkoste meg med babytiden og syntes den var herlig. Vemodig at det går så fort. Men jeg har bestandig kledd henne i tøffe klær, latt henne prøve seg på det ene og det andre. Ikke vært noe sparkebukser, blonder eller tåteflasker i det hele tatt her. Har hele tiden vært opptatt av at hun skulle få nye utfordringer, øve seg på ting og bli sterk og selvstendig. Jeg har tatt ekstra permisjon fordi jeg ønsket å være mye sammen med henne i småbarnstiden. Men jeg storkoser meg med henne fremdeles og ser også fram til alle nye ting vi kan gjøre sammen ettersom hun vokser og utvikler seg. Jeg synes hver alder har sin sjarm og magi og prøver verken å holde igjen babytiden eller pushe henne forover.
mer enn bare mor Skrevet 18. februar 2010 #35 Skrevet 18. februar 2010 nr 2.. dvs, syns ikke babytiden er spesielt slitsom hittil (har hatt nattesøvn og det hele), men gleder meg uendelig til å se hvordan "person" den lille gutten min blir! Merker det blir gøyere og gøyere for hver dag - hvordan det nå er mulig - han er jo helt perfekt nå
Gjest mamma til 2 prinsesser:) Skrevet 18. februar 2010 #36 Skrevet 18. februar 2010 Den var enkel!!! NUMMER 2:)))
Gjest Skrevet 18. februar 2010 #37 Skrevet 18. februar 2010 Type 2. Hadde jeg kunnet gå gravid i tre år og fått en toåring poppende ut av magen hadde jeg vært storfornøyd. Med andre ord, jeg er sterotypisk type to mamma. Eller nesten da, babyer er litt søte, hi hi.
OleMari Skrevet 18. februar 2010 #40 Skrevet 18. februar 2010 Jeg er visst en salig blanding, litt selvmotsigende ser jeg, men ca her er jeg... Elsker babyer og smårollinger (1-2,5 år). Kunne godt tenke seg flere barn bare for å få oppleve babytiden på nytt, og er hjemme noen ekstra år i permisjon. Gleder seg til barnet blir større og mer selvstendig. oppmuntrer smårollingen til å klare seg selv litt på lekeplassen og i besøk. Oppdrar barna til å klare seg mest mulig selv så tidlig som mulig. Synes det er lettere og lettere jo eldre barnet blir, synes det er tidkrevende å kjøre det større barnet til bursdager, treninger, kamper osv, men koser seg med å hjelpe til med lekser, følge opp på skole og fritidsakitviteter og kommer relativt godt overens med (snart-) tenåringsbarna sine.
Ophelia & Jr. Skrevet 18. februar 2010 #42 Skrevet 18. februar 2010 Helt klart type 2! Ønsker meg forsåvidt et søsken til jr, og jeg kan godt gå gravid i ni mnd, men det første året vil jeg helst slippe...
Knotten & lille persille Skrevet 19. februar 2010 #43 Skrevet 19. februar 2010 Tja, passer ikke inn i noen av dem. Er ikke glad i babytiden, men er overbeskyttende både for de små og store barna. Synes det ok når de begynner å klare en del selv samtidig som jeg visstnok syr puter under armene på dem......så jeg vet ikke helt jeg..... Om jeg må velge så er jeg nok type 2.
Tante Bassa Skrevet 19. februar 2010 #45 Skrevet 19. februar 2010 Ettersom jeg har barn fra 1 år og opp til 20 år, er jeg nok type1. Eller dvs, jeg syns barn er moro helt til de begynner på u.skolen. Da startet helvete her i huset ;-) Men som min mormor sa: Barn er en velsignelse! Og ungdomstiden er jo utrolig spennende. Men jeg trives nok best med babytiden med kosing og dulling :-)
Tante Blås Squaw Skrevet 19. februar 2010 #46 Skrevet 19. februar 2010 Ingen egen kategori for mammaer som gleder seg over alle stadier barnet går gjennom? Jeg nekter å tro at kvinner er så enkle.
Gjest Skrevet 19. februar 2010 #47 Skrevet 19. februar 2010 Ja, jeg har skolebarn og synes det er tusen ganger mer slitsomt med babyen og 2 åringen enn å følge opp en som tidvis ikke vil gjøre lekser, kjøre hit og dit osv. Får jeg valget mellom å kjøre rundt til ting og tang eller være hjemme og setter de små hopper jeg i bilen! Du må bare innse at du nok er en type 1 mamma ja :-) Klassisk slik jeg skrev om at du synes det er slitsomt når barna blir eldre (selv om du liker mye med denne tiden også), mens jeg på min side overhode ikke synes denne alderen er noe videre slitsom, ikke slik jeg finner småbarnstiden slitsom.
Hiv o'hoi Skrevet 19. februar 2010 #48 Skrevet 19. februar 2010 Nr. 1 ... men liker jo også at de blir større..
Gjest Skrevet 19. februar 2010 #49 Skrevet 19. februar 2010 Er vel mer snakk om hvilken aldersgruppe man foretrekker mest. F.eks om du visste barnet alltid ville ha det bra, men du bare fikk låne det i 7 år selv. Ville du valgt de første 7 årene av barnets liv, eller alderen 7-14 år? Altså hvilken aldersgruppe trives du best med? Jeg elsker barna mine, både små og store. Jeg synes det er kos å klemme på babyen min og kose med henne, jeg ler masse av den søte og rare 2 åringen vår osv, men jeg slapper mer av med de to større barna våres og synes det er vesentlig mye enklere å ha med dem å gjøre enn de to små. Så det er jo ikke snakk om at man ikke kan sette pris på alle aldre, men at man foretrekker enten småbarn eller større barn om man må velge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå