Gjest Tale30 Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 Jenta vår har nå begynt i barnehagesom 14 måning. Hun elsket det fra første stund, og i dag var hun alene fra åtte til halv tre. Hun hadde fått stor blåkul etter å ha hoppet ut vinduet på lekehuset, hun hadde blåmaling på store deler av kroppen og alt var helt frydefullt Jeg stilte meg bak henne for å liksom overraske henne. Tattaaaa, liksom.. Hun snudde seg, ga meg et hastig smil før hun klatret inn det samme vinduet hun nettopp hadde falt ut. Heeelt uinteressert i den gamle mammaen sin. Eneste gangen hun gråt var da jeg bar henne ut av barnehagen, da kastet hun seg dramatisk bakover med utstrakte armer mot denne himmelen av spennende leker. Det har jo da gått helt over all forventning med tilvenningen, men jeg hadde kanskje forventet meg et lite mini-savn? Hvordan var deres små da de begynte? Og ikke minst - fikk de trassanfall på ettermiddag/kveld? Hun har vært helt uttafor i kveld, og jeg har en mistanke om at det er fordi hun er mer sliten enn hun noengang har vært før
Gjest Tale30 Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 Vi er forøvrig på dag tre av tivenningen.
Gjest Skrevet 18. februar 2010 #3 Skrevet 18. februar 2010 Hehe, det er da man føler seg verdifull, ikke sant... Men du, ta det helt med ro, det er fare for at "det går seg til" med tiden...
AO3 Skrevet 18. februar 2010 #4 Skrevet 18. februar 2010 Slik var tilvenningen hos oss også - vi hadde avtalt tre uker med tilvenning, for å ha god tid til å takle eventuelle problemer - og så gikk det helt fint etter dag to. Han var 12 mnd gammel. Du kan se på det på to måter: Å være lei deg for at du ikke er uunnværlig (men det er du likevel!), og være kjempeglad og takknemlig fordi barnet ditt er trygg og glad i barnehagen! Han fikk ingen trassanfall på kvelden, men det er klart de blir mer slitne av en dag i barnehagen enn en dag i fred og ro hjemme.
Gjest Tale30 Skrevet 18. februar 2010 #5 Skrevet 18. februar 2010 Jeg håper at hun fortsetter å være like barnehagefrelst fremover da.. så slipper jeg å ha dårlig samvittighet for å levere henne der. Nå har jeg bare dårlig samvittighet fordi det er helg, hehe.
Gjest Skrevet 18. februar 2010 #6 Skrevet 18. februar 2010 Høres kjent ut. Slik var tilvenninga med eldstemann også. Det "gikk" seg ikke til heller. Og det er jo koselig det da at barnet trives i barnehagen Men da han ble eldre og fikk litt mer tidsforståelse begynte han å stå å vente på meg når han "merket" på kroppen at det var rundt vanlig hentetid. Hun savner deg nok, hun har det bare litt for travelt til å tenke over det :-D
Gjest Tale30 Skrevet 18. februar 2010 #7 Skrevet 18. februar 2010 Ja, jeg er selvfølgelig kjempeglad Hun koser seg så voldsomt, og det gjør godt å tenke på det når man vet at man MÅ tilbake i jobb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå