Christine209 Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 Hei! Vi bestilte sommerferie rett før vi fant ut vi var gravide, vi viste jo tross alt ikke hvor lang tid det kom til å ta. Vi har fortsatt veldig lyst åreise, og legen sa at det var ikke noe problem å reise til syden og slikt når man var gravid så lenge man tok forhåndregler. Men husker ikke om vi sa vi skulle til tunisia eller ikke. Mamma mente vi burde avbestille. Kan man reise til Tunisia mens man er gravid? Jeg tar selvfølgeli forhåndregler med hva jeg spiser og ikke drive åta på dyr og slikt der.
SpongeBob Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 Kommer jo litt an på formen din og hvor langt du er på vei når dere skal reise - og til syvende og sist din egen magefølelse. Jeg reiste nå til Asia i uke 8 og det gikk veldig bra, var sliten men med god hygiene og litt hysteri rundt mat osv gikk alt bra og det ble en OK tur (jobb, da, ikke ferie). Vær overforsiktig med mat, vann og håndhygiene, sjekk at du har reiseforsikring som dekker graviditet og komplikasjoner (ikke alle gjør det) og at du er innenfor flyselskapets regelverk mht uketall og slikt, så tenker nå jeg at du kan reise om du vil!
Christine209 Skrevet 18. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 18. februar 2010 Når jeg reiser er jeg 23 uker på vei, skal være der i 2 uker:)
SpongeBob Skrevet 19. februar 2010 #4 Skrevet 19. februar 2010 Da sjekker du med flyselskap og reiseforsikring, og drar hvis du/dere har lyst. Kos dere!
noegodtivente Skrevet 19. februar 2010 #5 Skrevet 19. februar 2010 hei. Jeg også lurer veldig på om det er flere som har reist til syden når de var gravide. Vi har veldig lyst til Bulgaria i juni, da er jeg ca 20 uker på vei. Hadde vært deilig med litt sol og varme, men usikker i forhold til mat og slikt..... Noen som har noen erfaringer...... Tror ikke jeg skal spørre mamma hun er alltid hysterisk uansett...he he:)
juligutt2010 Skrevet 21. februar 2010 #6 Skrevet 21. februar 2010 Dra på tur! Men ha forsikringer osv i orden. Og bestill deg helsetrygdekort på nett.. Helt sikkert lurt å tenke igjennom hva man spiser osv.. men dette kan du sikkert God tur!
lin76 Skrevet 21. februar 2010 #7 Skrevet 21. februar 2010 Eg ville reist. Forrige svangerskap var me tre veker på biltur i USA heilt i slutten av andre trimester, utan noko problem som helst. Det var varmt (California), så eg måtte passe på å drikke masse, og haldt meg sjølvsagt unna den "farlege" maten, men hadde absoluttt ingen problem, heller ikkje på den titimars flyreisa. Men sjekk reiseforsikringa, og spør gjerne reiseselskapet om dei har eit sjukehus eller ein lege som kan engelsk der du skal, i alle verste fall. Ville dessutan bestilt ekstra avbestillingsforsikring i tilfelle tida for ferien kjem og du likevel ikkje er i form til å dra. Men det er jo ein gyllen anledning til å ta seg ein siste, herleg tur UTAN barn! Feriane blir aldri dei same etter babyen er komen ut - eg snakkar av erfaring ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå