Hellobaby Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 Det var så tøft å se på henne! Det ser ut til at hun snart kommer til å snu seg fra rygg til mage, og tenkte å bare se på stellebordet i dag om hun snur seg fra mage til rygg uten klær på seg. Og det gjorde hun! Så lett som ingenting! Vet ikke om dette er uvanlig tidlig, men jeg kan ikke noe annet enn å kjenne den stolte mammafølelsen strømme på. Det er så gøy med slike milepæler! Vet det er store individuelle forskjeller, og at det ikke betyr noe om de er tidlig ute med sånt, men hva er "normalen" for dette? Er bare litt nysgjerrig! hihi..
Gjest Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 Så spørs om jeg skal være snill eller stor stygg ulv her da ;-) Men siden du spør og lurer. Det er ganske vanlig at babyer på 5-12 uker tipper over fra magen til ryggen. De kan til og med gjøre det over flere dager/uker og på samme måten hver gang slik at det ser bevisst ut, men det er faktisk ikke bevisst. De tipper rundt pga overbalanse fra favorittstillingen sin på mageleie. Søtt og tøft og se på er det likevel og det er da lov å føle seg stolt uansett om det er en bevisst handling fra babyen eller ei! :-) Bevisst snur de seg alltid fra rygg til mage først, kun deretter kan de bevisst snu seg andre veien. Å rulle rygg-mage er noe gjennomsnitts babyen gjør ved ca 5 mnds alder, men alt fra 3-7 mnd er normalt. Når de ruller rygg-mage kommer vanligvis mage-rygg et par uker etterpå, men ikke alltid. Kos deg med jenta di du, du skal se hun snart ruller andre veien :-)
Hellobaby Skrevet 18. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 18. februar 2010 Åja, hehe.. Jeg har bare aldri testet det før, og så i dag bare snurret hun rundt som om at hun aldri hadde gjort noe annet liksom. hehe.. Ja, blir spennende da når hun snur seg fra rygg til mage. Det er jo en tyngre prosess ja! Men det var like før hun gjorde det i dag, så blir jo gøy å se nårtid hun gjør det. På 6-ukers kontrollen sa de at hun var veldig sterk i nakken, og hun hadde mye hardere spark enn storebroren sin i magen, så jeg lurer på om det er en liten superwoman jeg har fått meg! hehe... Neida, men det er jo gøy å se at de utvikler seg! Men du mente at når de har rullet mage/rygg, så kommer vanligvis rygg/mage et par uker etterpå? Ja, blir spennende å se :-)
Tigerpote Skrevet 18. februar 2010 #4 Skrevet 18. februar 2010 Gratulerer! 2 mnd hørtes tidlig ut i mine ører, hun her begynte med det også ,jeg skev det her, det var i førsten av februar tror jeg, hun var da litt over 3 mnd. Men det er bevisst her jo, hehe, hun VIL IKKE ligge på magen, og ruller seg bevisst rundt. Hun har nå også begynt å snu seg på siden, så det er nok første skritt mot å rullle fra rygg til mage, selv om jeg tviiiler på at hun vil rulle over på magen ever liksom, for å ligge på magen - det er skikkelig bæsj og urteit;) I boka vi fikk (babyboka) står det ingenting om å rulle fra mage til rygg, kun fra rygg til mage.
Gjest eelis+kian Skrevet 18. februar 2010 #5 Skrevet 18. februar 2010 Min tippet over for første gang da han var fem uker gammel (men det var nok et uhell). Da han var to måneder (sånn ca) var vi hos manuellterapeut, og hun mente det var en bevisst handling, fordi han bremset seg på tur ned. Han "datt" ikke over på rygg, om du skjønner? En stund var det helt umulig å få han til å ligge på magen, han tippet seg bare rundt. Også sa han "Ååååh!" når han fikk det til ;-) Jeg filmet han en gang mens han lå og kavet på gulvet for å få til å snu seg over på rygg, og der ser man tydelig at det var med vilje.
Hellobaby Skrevet 18. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 18. februar 2010 Å kult da dere! Vet ikke hvor bevisst det var nei, men hun gjorde det flere ganger. Ligger på siden når hun igger på rygg nå, og ser ut til å kave litt med å snu seg rundt. Akkurat som hun vil, men ikke klarer det helt enda. Er imponert jeg, uansett! hehe.. Synes hun er kjeeeeempeflink selv om det nok bare var "et uhell". hehe... Skulle liksom øve henne i å holde hodet oppe litt (det har hun jo gjort i 1 mnd allerede da!) Så bare rullet hun i vei akkurat mens jeg prøvde å kamme håret i bakhodet. Det var så søtt å se på.. :-)
milk Skrevet 18. februar 2010 #7 Skrevet 18. februar 2010 Det er sikkert ingen som tror meg:p men babyen min begynte å snu seg fra mage til rygg da han var 5 uker gammel. Han var veldig sinna og strevde med å komme seg rund, og jammen greide han det også! Tok det opp på mobilen, og viste helsesøster som ble veldig overrasket;) Etter dette fortsatte han med å kjempe seg rundt hver gang vi la han på magen. Har ikke noe problem med å tro at babyen din snur seg så tidlig:)
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 18. februar 2010 #8 Skrevet 18. februar 2010 Her vippet sjarmtrollet over fra mage til rygg ved "uhell", men ikke så tidlig. Han slet mye med nakken helt til han var over 2 mnd. Hadde noe sånne "uhell" før han begynte å få dreisen på det. Men han har faktisk rullet fra rygg til mage lenge før han rullet fra mage til rygg. Så litt unormal der Hehe. Rullet rygg til mage 4.5 mnd gammel og fra mage til rygg ca 6 mnd gammel. Hylte hver gang han hadde rullet seg over på magen og ikke klarte å rulle tilbake
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå