Lykkelig2 Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 Jeg avsluttet en pergokur på søndag. Ble veldig dårlig når jeg gikk på den. Var hos gynekolog i dag og hun sa jeg hadde reagert så mye på kuren at det var fare for firlinger om vi hadde samleie. Jeg ble helt paff. Har jeg puttet dette i meg og så skal vi bare la eggene gå til grunne? Mannen har også fått påvist litt trege svømmere, så hun vurderte i forhold til det men fant ut at vi ikke fikk ha samleie. Noen som har opplevd å bli nektet å ha samleie etter pergokur?
TanteTroll Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 Hei! Det var dumt at du måtte avbryte forsøket:-( Har ikke oppelvd dette selv, men mener det står om dette i pakningsvedlegget til Pergotime. At det kan være fare for overstimulering, og at man da må bruke prevensjon ved samleie. Håper det går bedre ved neste forsøk! Masse lykke til!!!
brunette79 Skrevet 18. februar 2010 #3 Skrevet 18. februar 2010 Hei Christina. Gynekologen min sa at jeg ikke kunne ta noen hormoner nå før det var gått en til to måneder. Dette for at jeg ikke skulle bli overstimulert.. Vi tok jo nesten samme behandling sist, så syns det var rart at du kunne begynne med pergo med en gang... Sa ikke gynekologen din noe om det når du fikk resepten?
Gjest Skrevet 18. februar 2010 #4 Skrevet 18. februar 2010 For en kjip beskjed å få da... Jeg ville bare bestemt det selv, om vi var villig til å ta den sjansen (og det hadde vi sikkert vært) Jeg ville gjort det som føltes riktig for meg selv.
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 19. februar 2010 #5 Skrevet 19. februar 2010 er enig med elisabeth her...hva er sjansen for at det blir fire egetnlig..? eller 3 for den del....tvillinger kanskje men det er bare koselig det:) hadde tatt en sjefs avgjørelse selv og latt det stå til.....men selvfølgleig sjansen er der...sikkert en kjip situasjon men..
Flippa m Frida Skrevet 19. februar 2010 #6 Skrevet 19. februar 2010 Hva er det du sier? Jeg ble skikkelig dårlig av pergo jeg også denne gangen (svarte deg på den tråden du startet ang din reaksjon..). Men jeg har ikke ant at det kunne bety at man ble overstimulert og la en hel masse egg! Så vi har stått på som bare det når kvalmen gikk over etter det ene døgnet det stod på. Nå ble jeg litt nervøs gitt... Men hvis det blir firlinger av det så skal du få to av dem!
Flippa m Frida Skrevet 19. februar 2010 #7 Skrevet 19. februar 2010 Tok det forresten opp med mannen for jeg så innlegget ditt i går, men fikk ikke kommentert det før i dag.. Og hans første reaksjon var at "huff, da måtte vi kjøpe ny, stygg, stor bil som forurenser mye". Så vi er iallefall ikke i stand til å bekymre oss veldig mye for alt det andre som kan skje... Som kanskje er litt verre enn bilproblematikken... For min del trøster jeg vel med at jeg bare har en eggleder, og sjansen for at det ramler ned en hel masse egg fra den ene er vel ikke så sinnsykt sannsynlig. Men jeg syns likevel at gyn burde vært flinkere til å opplyse om hva som skjer hvis man blir dårlig av pergo! Den infoen har jeg ikke følt at jeg har fått.. Heller ikke via pakningsvedlegget syns jeg..
Lykkelig2 Skrevet 19. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 19. februar 2010 Takk for svar og innspill alle sammen. Er mildt sagt litt forvirret, siden vi har prøvd i snart 1 1/2 år begynner vi å bli utålmodige. Tenker at nå har vi en kjempesjanse for at det klaffer. Men blir jo redd og når gynekolog sier at hun ikke tør at vi har samleie fordi jeg har så mange store folikkler som vokser veldig fort. Var til UL på mandag og da så alt greit ut, men på UL i går hadde de vokst veldig. Av det jeg fikk med meg var det en folikkel på 14, to på 15, 1 på 19 og så fant hun noe enda større som jeg ikke vet hvor stor var. Får så lite informasjon og har tusen spm i hodet nå. Kommer alle til å briste? Vil det gjøre vondt med så mange. Har fortsatt negativ eggløsningtest i dag. Er virkelig sjansen for å få flere fostre så stor? Brunette79: Du hadde en kur før du fikk sprøyta hadde du ikke? Jeg fikk bare pregnylsprøyte forrige mnd. Fikk resepten på pergotime samme dag hun satte sprøyta. Fikk beskjed om å starte på den på 3 mensdag om jeg ikke ble gravid etter sprøyta.
brunette79 Skrevet 21. februar 2010 #9 Skrevet 21. februar 2010 Jo, stemmer det. Jeg tok 2 tab. i 5 dager, før jeg begynte på sprøytene.. Hvordan er formen din nå, da?
akicha Skrevet 21. februar 2010 #10 Skrevet 21. februar 2010 Ja, jeg opplevde dette jeg også. Bare at jeg hadde seks follikler... Gynekologen sa hun aldri hadde vært borti noe lignende og var kjempestressa for at vi skulle ha samleie og ødelegge hennes gode navn og rykte... Så vi fikk strengt forbud- og vurderte vel egentlig ikke å kjøre på likevel.. Det vi satset på var at den kuren jeg hadde tatt skulle ha positiv virkning også neste syklus, men jeg ble ikke gravid da heller... Men, etter det så syns jeg det hadde vært så mye tull og tøys med den der sprø gynekologdama som var sosial amøbe at vi bare ventet på å få komme inn til IVF i steden for å fortsette å gå til henne. Vi prøvde jo på egenhånd og etter noen måneder så kunne jeg begynne på første forsøk. Når jeg leste innlegget ditt så husket jeg plutselig så godt den tida vi holdte på med det der... Er vel halvannet år siden... Men, nå sitter jeg her med kul på magen og opplever det største jeg har opplevd i livet så langt. Klaffet på andre IVF. Håper hvertfall det gir håp at andre har lykkes selv om det kanskje føles langt fram og det helst skulle skjedd for lenge siden... Lykke til videre hvertfall og hold ut! -Det var tøft mens det sto på, men nå føles det så veldig verdt det!
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 22. februar 2010 #11 Skrevet 22. februar 2010 Jeg kan tenke meg hvem den sprø gyndama var...sikkert samme som knakk meg fulstendig en gang jeg var der...ja ja...enkelt burde ikke være i dette yrket og bransjen... Jeg synes dette er et vanskelig spørsmål...flerlingesvangerskap er jo ikke uten risiko og kan kanksje lage skader der inne som kan gjøre det enda vanskligere å bli gravid? Tenker på svangerskap i eggleder...utenfor livmor...mange fostre som dør eller blir for tidlig født osv... Jeg hadde kanskje tatt en telefon til Aleris eller Rikshospitalet og snakket med en lege der? Lykke til...litt av et dilemma...
Lykkelig2 Skrevet 22. februar 2010 Forfatter #12 Skrevet 22. februar 2010 Hun jeg går hos holder til på Majorstua. Jeg er ikke fornøyd med henne. Var tilbake til UL i dag, CD 15 i dag, negativ eggløsningstest. Men i dag fant hun 6 follikler, de største var 29 mm. Så nå er det fare for sekslinger. Hun var ganske sjokkert virket det som. Så fortsatt ikke noe sex på oss. Skal tilbake på onsdag og se om de har sprekt da.
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 22. februar 2010 #13 Skrevet 22. februar 2010 Hei! Prøv en av de andre legene på huset...det er flere flinke der...
Synnøve_Solbakken Skrevet 22. februar 2010 #14 Skrevet 22. februar 2010 Har ei venninne som fikk trillinger etter å ha brukt pergo. Det var egentlig firlinger, men det ene egget sluttet å vokse. Mannen hadde trege svømmere. Det er ikke noe drømmesvangerskap å ha tre eller fire i magen.
Eskimo-07,eskimo mai-10 Skrevet 22. februar 2010 #15 Skrevet 22. februar 2010 Hei Christian0307 Jeg er ikke overrasket over komentarene du har fått fra gynekologen din dersom det er hun samme som jeg har gått til. Har ikke selv gått på pergo, men har venner som har gjort det. Der har alltid legene sagt ifra på forhånd om at det er en økt risiko for flerlingesvangerskap ved bruk av pergo. Har sendt deg en personlig medling ang. gyn.
Eskimo-07,eskimo mai-10 Skrevet 22. februar 2010 #16 Skrevet 22. februar 2010 Skulle i alle fall skrive en personlig medling, men fikk det ikke til.......... Skriver konklusjonen her: Dersom du ikke opplever å få den behandling og oppfølging du synes du har krav på av den gynekologen du går til hadde jeg byttet fortere enn sving. Finnes mange dyktige gynekologer i Oslo!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå