Gå til innhold

Hvordan lager DU din favorittpizza?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tykk bunn, litt tomatsaus (vanlig pizzasaus fra post, ca. 1 dl utblanda) som blandes med søt chillisaus. Smøres utover, legg kyllingbiter omkring, ha på evn litt ananas og eller usalta peanutter. Deretter mengder med ost.

Skrevet

Lager bunnen i kjøkkenmaskin, da blir den luftig og fin

Pizzasaus

Kokt skinke

Champinjong

Mais

Løk

MASSE ost

Pizzakrydder

Skrevet

Pizzaen min er veldig enkel å lage og jeg får alltid masse skryt for den:-)

Bunnen lager jeg av hvetemel (enten vanlig eller fullkorn), gjær, lunket vann, salt, hvitløkssalt, tørket oregano og basilikum og olivenolje (ca 3 ss) Etter den har hevet i ca 45 min (jeg hever den inni en lunken ovne, da hever den godt) kjevler jeg den ut rett på bakepapiret så flat som mulig. pensler med olje og prikker medgaffel før jeg steker den i 5-6 min på 225 grader. da blir bunnen sprø og god. Oppå bruker jeg Coop Pizzatopping (KNALLGOD) som jeg fordeler i et jevnt lag utover bunnen. har på enten hakket fersk basilikum og oregano eller tørket. Skjærer opp en pk skinke (vanlig påleggsskinke) ig legger litt mer en halvparten på sausen. Har på ost og legger resten av skinken oppå osten. Stekes og serveres med en god salat. Pizzablir faktisk ikke bedre enn dette;-)

Skrevet

Lager vanlig pizabunn (mel,gjær,salt,vann,litt olje, evt.litt pizzakrydder), kjevler den ut oghar den i en sånn metall pizzaform jeg kjøpte på Obs en gang. Rund metallsak med huller i bunn :)

Lager egen pizzasaus (tomatpuré,vann,litt sukker,peppermix,oregano,salt,litt grillkrydder) og smører utover bunnen. Har så rå kjøttdeig som jeg leger utover bunnen, klinkekulestørrelse ca. Hakker løk og har strør det over kjøttdeigen. Evt. litt mais. Har så på ost, gjerne den 4 oster fra Tine, den er god :) Også litt parmesan har jeg det i kjøleskapet.. Så hiver jeg på pepperoni og slenger den i ovnen, høy varme og gjerne litt grill på slutten:)

En annen pizza jeg bruker å lage begynner slik som den forrige (bunn,saus), så skjærer jeg opp tomatskiver å legger i bunn, strør litt løk over, gjerne litt chili. Strør over ost, og legger små rå marinerte kyllingbiter oppå osten. Tilslutt litt pesto som jeg legger litt rundt på toppen, og så i ovnen :)

Skrevet

5 dl vann

ca 600 g mel (50/50 hvetemel og fribra)

50 g gjær

4 ss olje

2 ts salt

1boks creme fraishe smøres ut over deigen som saus, dryss over hvitløksalt og sort pepper.

1 rødløk i strimler

Noen strimlede soltørkede tomater

Mye frisk basilikum

Sorte oliven om man liker det

1 pakke strandaskinke på toppen

INGEN ost!

Stekes 225 grader i ca 25 min.

Skrevet

Serveres med ruccola på toppen, og gjerne balsamico for dem som liker det...

Skrevet

Nam nam - den høres god ut:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...