Gå til innhold

Da var prinsen her..


Karina+Anders

Anbefalte innlegg

Som jeg fortalte tidligere fikk jeg modnings og igangsettene akupuntur den 11.februar. På ettermiddagen gikk slimproppen , og natt til 12.februar gikk vannet. (klokken 01.00) og da var det rett avgårde til sykehuset. Jeg ble skrevet inn, og fikk ble lagt på ventestue. Anders fikk heldigvis sove over, og det ble en intens venting... Det hadde ikke skjedd så veldig mye løpet av natten, og jeg ble satt på CTG for å måle rier, og se hvor regelmessige de var. De var veldig uregelmessige.. Så kommer lørdagen, og da var åpningen min på 4 cm. Da blir jeg satt inn på føden.- Jeg hadde åpningsfasen min i vann, og lå der vel ca 1 times tid. Mens jeg lå der ble jeg veldig slapp, og klarte knapt å holde meg våken, og ble veldig kvalm. Åpningen var da blitt på 7 cm, og jeg ble tatt opp av badekaret, og ført bort til sengen. Der satt de meg på drypp for å øke på riene slik at vi kunne få fart på fødselen. Jeg hadde bestemt meg på forhånd å ikke ha noe form for smertestillende medikamenter, men de rådet meg å prøve lystgass. Vel, ja jeg holdt vel den maska i 3min, og kastet den fra meg. Det var ikke noe behagelig! Hadde skrevet ønskeliste til føden om hva jeg ønsket meg under fødselen, og jeg fikk oppfylt alt. Bortsett fra at jeg fødte på 'land' .. Jeg hadde fantastiske jordmødre rundt meg, og de var veldig hensynsfulle og snille. Alle skulle gå av vakt klokken 15.00, men hun ene jordmoren hadde fulgt oss opp hele veien, og valgte derfor å jobbe overtid for å fullføre min fødsel. Hun var utrolig hyggelig!

Da jeg fikk lov til å presse var jeg veldig innstilt på å bli ferdig, og selve pressriene var faktisk ikke så ille som jeg trodde. Det var selve åpningsfasen som var smertefull. De ga meg også nåler som smertelindring og for å få fortgang på rier. Mot slutten økte dem dryppet, og det ble mye kraftigere. Kjæresten min, Anders stod ved siden av å ga meg oksygen, og jeg klarte å yte enda mer og fikk enda mer kraft da jeg kunne presse. De legger varme omslag nedtil.. Noe som ar veldig behagelig og som lindret sviheten. Plutselig sier de att hode er ute, og i de de siste pressriene kommer, er han ute. Det var en helt merkelig følelse.

Jeg vet ikke helt hva jeg følte der jeg lå, men det var ingen direkte morsfølelse.. Det var bare så uvirkelig at jeg hadde fått en sønn. Han ble like etterpå lagt til brystet mitt, og etter litt vask og vitamin K, ble han lagt til for å ammes. Det var så god følelse!

Etterpå fikk jeg hjelp til å dusje, og få på meg rene klær. Vi fikk familierom. Det var utrolig deilig å ha Anders der. Han har vært med hele veien, og har vært en utrolig god støtte for meg. Han er og blir verdens beste pappa for Nikolai. Det vet jeg! Vi kom hjem igår, og det var da det først gikk opp for meg at jeg har blitt mamma. Veldig mange inntrykk og følelser og fordøye. Jeg klarer ikke å se meg mett på gutten min. Han har gitt meg en kjærlighet jeg aldri noensinne har opplevd. Jeg er så utrolig forelsket!

 

Dette er noe av det beste som har skjedd meg!

Jeg er en veldig stolt mamma!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...