Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig kan jeg komme inn her på 2.tri!

Dette har jeg virkelig sett frem til etter nesten 2 mnd med ekstrem kvalme og dårlig form!!!

Gleder meg til å følge med her inne i tiden fremover!! :D

Videoannonse
Annonse
Gjest frøken_førstegangsprøver
Skrevet

velkommen inn hit :D jeg kom på tirsdag ;)

hvordan er formen nå da?

Skrevet

Kjempekoselig! Velkommen inn!!!

Skrevet

Takk:)

Formen er den samme som den har vært siden uke 7 ca.. Konstant kvalm, trøtt og slapp. Kaster opp hvis jeg anstrenger meg..

Krysser fingrene for at den blir bedre ganske snart!!:)

Dere da? Hvordan er formen?

Skrevet

Hei hei Nora-Pernille :)

Da er vi her inne - endelig!

Her har formen klart å bli værre de siste dagene! Nå kaster jeg opp hver kveld og er kvalm hele dagen, før har jeg hvertfall vært fin frem til middagstid og noen ganger klart å unngå å kaste opp på kvelden. Det var ikke denne veien det skulle gå.. men men.. roer seg snart får jeg håpe :)

Gratulerer med å være gjennom 1. trimester :)

Klem

Skrevet

Usj, har du tatt det opp med legen? Jeg fikk diagnosen hyperemesis gravidarum i går! Vært sårlig siden uke 7 jeg og, sykmeldt siden uke 8, er det fortsatt, jeg brekker meg og kaster opp mye, og er konstant kvalm! Fikk noen veeldig sterke muskelavslappende i går for å se om det hjalp på kvalmen, men ble bare skikkelig dopa, skal tilbake til legen i morgen! Er mildt sagt lei, hehe

Skrevet

Off, får håpe formen din bedrer seg snart også frøken førstegangsprøver!

Jeg har vært sykemeldt siden uke 8 pga kronisk migrene, at jeg besvimte til titt og utide og kvalme. Skal til legen neste uke og planen er jo da at jeg skal tilbake i jobb igjen. Satser på at formen blir bedre for er veldig klar for jobb igjen nå, men ikke hvis formen er slik. Har bare gått ned 1-2 kg fra start så er nok ingen "fare" for kroppen, selv om jeg var på grensen til undervektig fra før. Har tross alt vært fin på morningen og spist litt mer mat da så jeg har hatt litt å gå på.

Skrevet

Migrene er no herk!!! Føler med deg :)

Får håpe du blir bedre til du skal til legen da! Vet alt om å ha lyst til å jobbe igjen! Det med vektreduksjon, de sier at hvis man går ned 5 % av kroppsvekten bør man kontakte legen! 5% hos meg er 3 kg, og de har jeg i alle fall mistet!

Vi får krysse fingrene for at formen bedrer seg for oss alle! Skal til legen igjen i morgen, og forferdelig spent på hva hun skal foreslå nå, siden vi har prøvd alt...

Skrevet

Skal man kontakte legen ved så lite som 5 %? Hos meg er det bare 2,8 kg og har nok gått ned ca. 2 kg, men føler ikke at det er noe krise. Er jo folk som går ned 10 kg!

Skrevet

Var i alle fall det jeg fikk beskd om med henhold til min kroppsvekt, så du skrev at du var på grensen til undervektig, så regner med dette gjelder for deg også!? Er sikkert forskjell på om man er en del kg overvektig, og de som ligger akkurat der de skal. Går nok helt sikkert greit, får håpe kvalmen din gir seg og at du legger på deg de kg fort som fy igjen :) hehe, jeg gleder meg veldig til å gå litt opp i vekt!

Du vil jo også kjenne på kroppen om det er fare eller ikke! Jeg begynte å svime av hver gang jeg kastet opp, så skjønte fort at kroppen var sliten :)

Skrevet

Jeg føler hvertfall ikke at det er så farlig her. Er såpass høy at det er det som gjør at jeg ligger på grensen til undervektig. Missforstå meg rett, jeg kan ikke gå ned all verdens mer, men er ikke noe krise med de få kiloene hittil.

Jeg slet veldig med at jeg besvimte i begynnelsen av svangerskapet, men det har blitt bedre etter at jeg ble sykemeldt. Tror jeg ikke svimte av fordi jeg var kvalm og kastet opp, men fordi jeg ikke sov noe pga migrene.

Skal som sagt til legen til uka og er formen fortsatt så dårlig som nå så får jeg høre med henne hva jeg skal gjøre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...