Nr 2 i magen:) Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 Skal ha middagsgjester som høygravid og tenker at det er ok med noe som ikke tar såå mye energi å lage og som er godt.. Noen forslag? Tenkt å bake en del også for å legge i frys. Enkelt å si at folk ikke trenger noe når de kommer på barselbesøk, men føler jo på det da. Så fylle opp fryseren litt er ok:)
Ireyna Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 Jeg syns lasagne (hjemmelaget: du kjøper bare pastaplatene, også lager du hvit saus som du legger lagvis med kjøttdeig som er stekt med litt tomatpureog salt og pepper). med en god salat og foccacia for eksempel er veldig godt
Snuppa + Spire Skrevet 18. februar 2010 #3 Skrevet 18. februar 2010 Tenkte akkurat det samme:) Hjemmelaget lasagne - nam nam!! Jeg orket
Snuppa + Spire Skrevet 18. februar 2010 #4 Skrevet 18. februar 2010 ikke helt ferdig der ...ikke bake og legge i frys sist gang, men skulle ønske jeg gjorde det, så denne gang skal jeg bake litt sjokoladekake og krydderkake, og dele i stykker som jeg kan ta opp etter behov:)
ninayngve Skrevet 18. februar 2010 #5 Skrevet 18. februar 2010 Jeg skulle også til å foreslå lasagne.. Som så mange andre:) Kan lages i langpanne også hvis dere er veldig mange. Hjemmelaget er bare herlig:) Kjøtt med masse digg i etter smak (feks selleri,sopp,løk,chili,hvitløk,paprika) og hvit saus med ost i. Jeg liker en god frisk salat, spesielt med ananas i og baguett/hvitløksbaguett. åååå... nå drømte jeg meg bort her:) sulten visst:)
ninayngve Skrevet 18. februar 2010 #6 Skrevet 18. februar 2010 Bruker forresten en boks hakkede tomater i kjøttet også... Lettvint å kunne gjøre klart på forhånd, bare sette i ovnen før de kommer:) Så om du er sliten kan du gjøre litt og litt....
Kabari med nr 1 på tur =) Skrevet 18. februar 2010 #7 Skrevet 18. februar 2010 til frysing kan du jo ha litt boller å kansje svenske kanelbullor? det har jeg laget å fryst ned,syns det e greit me ting som går fort å ikke er så mye søl. Å når jeg tar de opp så tiner jeg de å har de i micron i 30 sek..så er de som ferske..
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 19. februar 2010 #8 Skrevet 19. februar 2010 Hvis det er type helgemat du skal ha, så kan dere ha pitapizza. Du setter boller med ingredienser og pitabrød på bordet, og gjestene lager sin egen pizza. Kjempe-lettvint og godt!
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 19. februar 2010 #9 Skrevet 19. februar 2010 Hvis det er type helgemat du skal ha, så kan dere ha pitapizza. Du setter boller med ingredienser og pitabrød på bordet, og gjestene lager sin egen pizza. Kjempe-lettvint og godt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå