Gå til innhold

Barnehage og søvn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 2.5 år som tydeligvis ikke trenger å sove mer på dagen?

Dette har han ikke hatt behov for, etter jul, for han får ikke sove før ni tiden om kvelden!! I barnehagen mener de at han har behov for søvn på dagen. Fordi han klager på at han er trøtt..

I dag var det tredje eller fjerde gang jeg ga beskjed til dem at han ikke trenger å sove om dagen fordi det ødelegger kveldssøvnen hannes! Jeg har argumentert og argumentert, men det går tydeligvis ikke inn. Sjefen sa tilslutt at hun skulle ta det til etteretning selv om vi hadde forskjellig syn på saken..

Jeg tviler på det, siden jeg har prentet og prentet dette til dem.. Åh frustrert..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg holder med deg, når ett barn er 2 1/2 år er det ikke alle som har behov for å sove på dagen. Om han da ikke sovener før kl 9 på kvelden, er vel det grunnen til at han er litt trøtt på dagen.

Så stå på ditt du !

Skrevet

Jeg aner ikke - men på avdelingen til datteren min går det tre gutter på 2 1/2 (blir 3 til sommeren) og ingen av de sover på dagen lenger.

En av de ansatte tar de tre med seg og setter seg i "kosekroken" mens de andre barna sover. Da demper de lyset, tar med smokker og kosebamser slapper av litt, leser bok eller snakker lavt sammen i ca 30 minutter. Da får de slappet av litt de også, uten at de trenger å sove.

Spør barnehagen om de ikke heller kan gjøre noe sånt med han?

Skrevet

Dem er veldig opptatt av hvilestund for alle, det er veldig bra i seg selv. Men føler dette ikke fungerer. Dem sier at han sovner av under hvilestunden. Dem leser ikke bok for han eller noe da de ansatte også skal hvile. I dag sa dem : Jaja vi får vel pusle med han, mens de andre sover.. Dem er tydelig uenig i at han ikke skal sove, men har sagt at dem må vel ta dette til etterretning selv om vi har forskjellig syn på saken..

Jeg blir bare så forbannendes frustrert når jeg må gni det inn gang på gang, og stadig møtt med argumenter i mot. Jeg forstår ikke hvorfor dem ikke kan være enig med meg når jeg sier til dem at han ikke greier å sovne før ni om kvelden... Gutten stakkar ligger i en og halv time i senga før han sovner..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...