Gå til innhold

Hva kjøper dere av klær til mai-barna?


minimii

Anbefalte innlegg

Har begynt på innkjøp av klær til mini og det er jo litt vanskelig når man ikke har noen fra før av. Hva trenger man egentlig? Kjøper dere dress for å ha på ute? Eller holder det med body og sparkebukse og tepper når man er ute og triller? Mai kan jo være både varm og kald, så det er jo ikke sikkert at man har sommervær heller..

 

Så langt har jeg bodyer med kort og lang arm + en ullbody for kalde dager. En god del sparkebukser, luer og sokker.. Har ikke kjøpt noen jakker eller litt tykkere dresser og er usikker på om man trenger det. Hva kjøper dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er litt usikker på det jeg også, så foreøpig har jeg kun kjøpt bodyer, sparkebukser, bukser, gensre, sokker og hvite bomullsluer. Jeg har ikke kjøpt noe ytterklær, men jeg har kjøpt et par pysjamaser, uten at jeg vet om det er nødvendig. Jeg synes sommeren i fjor var ganske kald i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også lurer litt på dette. Har kun kjøpt 3 bodyer, men gleder meg til å kjøpe mer :)

Har dundyne til å ha i vogna og tenkte kanskje det var greit å kjøpe en jakke. I fjor var det varmt her i mai, men husker ett år, da kom det sludd på 17. mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns også det har vært vanskelig med klær til den lille

 

men har kjøpt body/bukse i str 50 og 56, 5-6 sett hvor to e ullsett med UV-beskyttelse. Har også kjøpt et sett med ulllue, votter og sokker + et par ekstra.

 

I tillegg har jeg kjøpt på reflex en tynn ulldress som bare er så deilig i str 60. Somrerne her i Nord og Tromsø vet jeg kan bli kalde så tenkte at det kan være godt å ha en ulldress når vi skal ut og inn av bilen + trille tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir å kjøpe noen bodyer og strømpebukser, så mulig et par dresser/sparkebukser til innebruk og ei lita lue. Min erfaring fra tidligere er at man får så mye klær i gave i de minste størrelsene, så det er ingen vits å kjøpe noe særlig. Da vokser de bare fra det før det rekker å bli brukt.

Et ullsett til litt kalde dager er nok også lurt. Ellers synes jeg for min del at det er lettere å regulere varmen med det du putter oppi vogna ( pose, dyne, teppe) så slipper de bittesmå ha så mye klær på. De blir jo fort ute av stand til å røre seg i store utedresser ol. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok kjøpt noe yttertøy, hvertfall en jakke eller en litt tynn ulldress som noen skriver om her. Det kan være mange kalde sommerdager i Norge. Hvis jeg ikke får eller arver noen, så tror jeg at jeg kommer til å kjøpe en passe varm/tynn dress, kanskje litt stor så han har den en stund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ei lita strikkajakke held lenge til å ha ute... Elles er det vel ikkje så mykje ein treng å kjøpe. Nokre bodyar og sparkebukser. Dei er ganske varme dissa små, så lettare å berre ha på dei eit teppe om det blir litt kaldt. Og så får ein veldig mykje... Med nr.1 trur eg vi fekk 11 bukser i str.62... så måtte bytte litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt en hel "dress" i litt tykk ull (http://bloggfiler.no/melamin.blogg.no/images/308203-9-1262264451656.jpg) som jeg tenker å ha på hjem fra sykehuset. I tillegg er det kjekt å ha litt i bakkant dersom det skulle bli kaldt! Kjøper ikke jakke eller tykk dress, hvis det er kaldt er han nok i vognen:) Jeg har også kjøpt sommerdyne til vogn, og voksipose tar vi til høsten. Men bare et teppe hørtes veldig lite ut. Husk at det ikke veldig ofte er glovarmt i mai:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte teppe inne... i vogna blir det nok dyne... eller pose om det er veldig kaldt, men tvilar på at det skal bli så kaldt, har termin 26.mai.... evt teppe og dyne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger nesten ingenting!! TEnk, da er sommeren i vente. De vokser fort. Og de små mikroklærne der tørker fort!!

Dress trenger du ikke!!!! :) De er jo inntil foreldrene eller godt nedi vogn.

Heller flere lag med ull og tepper, og disse kan man ha i litt stor størrelse så man kan bruke saamme utover høst også, strikka ting kan brettes opp og er tøyelige.

Noen f av hvert plagg, og heller gode ullklær spør du meg. Vi har vært superfornøyd med feks nøstebarn, og deres utstyrsliste, der er det ull som renser seg selv, vasker kun om flekker ell skitt. Lite på deres liste, kontra andre lister!!! Og vi kjøper alltid stoor størrelse,dermed kan en body fint vare i ett år!! Da blir det ikke spesielt dyrt heller.

 

Hilsen 2.gangs! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...