lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 Var på 6 uker kontroll nå med snuppa. Legen hintet faktisk til at hun veide litt mye? Hun er 58 cm lang nå og veier 4650 gram.. Er det så ille? Hun er jo tross alt straks 7 uker gammel og... Er bare 1,5 uke siden vi var på sykehuset, og da veide hun 4150 (etter å ha gått ned 200 gram), så har jo gått veldig bra opp, men legen der syntest hun var for tynn og at vi skulle pøse på med mat..? Hva veide deres små på 6 uker kontrollen/ andre veiinger? Tenker på de små som er en 4-6 uker gamle (eller eldre) Ribbeina hennes synes fortsatt godt når hun ikke har på seg klær, og hun fyller ikke ut en strl 56 ennå.. hm
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 Det kommer vel veldig an på fødselsvekt, men frøkna vår var 3945 g og 55 cm rett før hun var 6 uker. Hun var 4560g da hun var nesten 9 uker.
Rampongi Skrevet 18. februar 2010 #3 Skrevet 18. februar 2010 Piraten var 2785 gram og 50 cm ved fødsel og på 6 ukers var hun 55,5 cm og 4290, så jeg tenker at din har helt ok størrelse jeg. Og hun har jo gått opp mye siden dere var på sykehuset. Piraten min er 5 mnd nå og skal straks på kontroll, ved siste veiing var hun 63, 5 cm og 6535 gram. så de vokser da seg til uansett. Jeg ga også mye mat i starten, både pupp og mme. (gikk kun over til mme ganske for, men det er jo ikke det du spør om) Vi brukte str 56 ganske lenge vi også. Gi henne mat når hun er sulten, de vokser jo litt i rykk og napp føler jeg.
lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 18. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 18. februar 2010 Hun var 3096 ved fødsel og 50 lang. Lagt på seg nesten 1,6 kg og vokst 8 cm..
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 18. februar 2010 #5 Skrevet 18. februar 2010 Synes det høres helt normalt ut jeg:-) Frøkna vår gikk opp 1,1 kg og vokste 6 cm de første 6 ukene. Det viktigste er vel at hun går opp igjen etter å ha gått ned. Og at kurven hennes holder seg sånn ca på samme nivå. Husker deg forresten fra bli gravid sidene. Gratulerer med jenta!!
Ranveig R Skrevet 18. februar 2010 #6 Skrevet 18. februar 2010 Synest det høyrest flott ut eg... Og ho er i alle fall ikkje tjukk. Ungane våre var chubby som små, og då dei var 58,5 og 59 cm var dei omtrent 1 kg tyngre enn jenta di. Har dei aldri høyrd noko anna enn at dei har hatt fin vekt og vektauke. Får ho mm eller mme forresten? Så lenge ho er fornøgd og vokser ville eg ikkje tenkt noko over det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå