Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først av alt vil jeg takk for alle gratulasjoner fra den tråden jeg skrev i går :) Min Leona ble altså født 15.02 kl 07:44!

Det hele begynte 12. feb med slimblod. Skrev en tråd her hvor jeg lurte på hva dette var (for de som husker det da.) Hadde tegningsblødninger i to dager før vannet plutselig gikk 14. februar (dette var termin min!) Vi dro derfor til sykehuset for en sjekk. Etter å blitt undersøkt og sett at alt var bra med barnet så fikk vi lov å reise hjem. Både sykehuset og vi håpet selvsagt at jeg skulle få rier av meg selv og at fødselen skulle komme igang av seg selv. Da det ikke skjedde noe i løpet av natten måtte jeg tilbake kl 08:00 neste morgen.

Ble undersøkt med ul da, og det ble satt en modningspille i meg. Ingen ting skjedde da heller. Bare noen kynnere som nesten ikke var vonde en gang. Etter å ha ventet i seks timer med så lite fremgang trodde ikke jordmor at en pille til ville ha noe for seg, så jeg ble derfor satt på drypp. Jammen i meg startet riene fort, og jeg fikk gradvis værre og værre rier. De ble så kraftige og intense av det dryppet at jeg til slutt ikke orket mer. Ba om epidural, og jeg kom til himmelen. Lå og små sov meg til full åpning!

Så da jeg endelig skulle begynne å presse hadde jeg masse krefter, og jeg syns egentlig ikke det var noe ille i det hele tatt! De sa jeg var veldig sterk og flink, og på 20 min var hun ute =)

Takket være epiduralen som den flinke legen satt perfekt, så hadde jeg en fin fødsel. Til tross for de vonde timene i forkant, og litt stress pga babyens høye puls. (Hun hadde forresten elektrode festet til hodet sitt og ble nøye overvåket!)

Sitter igjen med et vidundelig minne om en fantastisk fødsel. Å få et barn er virkelig det største man kan oppleve her i livet. Dere burde glede dere. Ikke gru dere til fødselen, dere glemmer smerter og alt annet i det dere får barnet på brystet.

Lykke til alle sammen! <3 :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye, håper jeg er igang om ikke så mange dagene jeg også :-)

Skrevet

gratlererså mye...

Je skal ha nr to om ikke lenge og gleder meg etter en kjempe fødsel første gang så godt for meg og se det er flere som siser det samme her.. IKKE grue seg sånn ...

Hjelper mye og gå litt pen mot fødselen tror jeg, ikke lee masse planer i forkant pga att mann tror det er DRITT vondt og sånn..

Kos deg masse med lille bebisen... :o)

Skrevet

Gratulerer så mye!:D Fint navn har jenta di også fått:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...