Gå til innhold

Da er det i gang...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... TRODDE jeg i går kveld. Sen ettermiddag måtte jeg bare legge meg ned på sofaen, magen var nesten konstant hard, jeg fikk hodepine og følte meg utrolig sliten. Utpå kvelden begynte jeg å kaldsvette, kynnerne kom og gikk ganske regelmessig hvert 5-10 minutt, varte et minutts tid. Men ikke så vonde som rier. Jeg skalv og fikk skikkelig magetrøbbel. Dette MÅ bare bety noe, tenkte jeg. Tok meg etterhvert en dusj for å se om skjelvingen ville gi seg, og heldigvis så roa alt seg da.

Jeg sier heldigvis fordi jeg var så utrolig trøtt og slapp, følte meg absolutt ikke klar! Selv om jeg vet at når det først virkelig setter i gang, blir kroppen klar på sin måte likevel. Anyways... Jeg har 6 dager igjen til termindagen i dag. Jeg ble også overraska over min egen psykiske tankegang i går kveld... gruer meg virkelig til denne fødselen, selv om det er nummer tre. Gleder meg selvfølgelig til å få babyen i armene og endelig kunne bevege meg fritt igjen uten halsbrann og andre småplager ;-) Men må virkelig jobbe med meg selv for å holde en litt små-panisk følelse unna hodet mitt hver gang jeg tenker på fødsel...

I forkant av dette har jeg hatt et par-tre dager med rosa utflod, så jeg har en formening om at hodet nå endelig har festa seg (var fremdeles løst på jmkontroll for to uker siden), og at det er dette som har forårsaka de små blødningene. Får svar på det i morgen, skal til legen da.

Hadde vært ok å føde før termin, men synes også det er helt greit med noen få dager over. Har født 5 dager før og 3 dager etter med de to forrige. Så nå fortsetter jeg med å bygge rede, har litt småtteri igjen før alt er klart for den nye prinsen:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt deilig å ikke være dødslei og desperat etter å få den ut :) Det må være slitsomt det! Jeg tenker som så at den for komme når den er klar. Spørs hvordan jeg føler det etter termin...

Prøver også å la være å tenke så mye på fødselen og alt den innebærer..tenker som så at jeg må jo gjennom det uansett så ikke noe å gå å tenke og vente på nå. Men så er det en eller annen liten stemme inni hodet mitt som prøver å si at det kan lønne seg å være forberedt slik at man har mer kontroll over situasjonen. Enn så lenge så velger jeg å overhøre den stemmen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...