Ca85 Enihimmelen 09-Gutt 2010 Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 Noen som har noe erfaring her fra tidligere svangerskap? Jeg var hos jordmor i uke 20 og spurte når kan jeg begynne med dette? Hun spurte hvem type og jeg sa det var den fra Weleda.. Og Jordmor sa jeg kunne godt begynne nå og det har jeg gjort. Men så tittet jeg inn på hjemmesiden til Weleda i går og leste litt om oljen og der sto det at den ikke bør brukes føre sv. uke 34.... Ojojoj.... tja... hva skal jeg tro nå.. Skal til jordmor neste onsdag og vil ikke bruke den til fram til da værtfall.... men rart at hun sa at det var bare å begynne nå og forberede så godt man kan for å unnga denne revningen.... Når produsenten sier: Bør ikke brukes føre uke 34.. Hmmm Noen med erfaring her? Hadde samme jordmor i forrige svangerskap og er veldig fornøyd med henne. Har sendt mail til Weleda, men får bare eposten tilbake i retur så jeg vet ikke om de har i det hele tatt mottat den....
Celeste85 Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 Det hørtes merkelig ut :S eg tviler vel på at det er direkte farlig eller skadelig, men det er kanskje ikke nødvendig å bruke den før uke 34. Jeg skal hvert fall begynne 1 måned før fødselen, men vet ikke hvilken olje jeg skal bruke. Man skal vel bare massere den inn?
miss kiss Skrevet 18. februar 2010 #3 Skrevet 18. februar 2010 Dette lurer jeg også på! Noen somhar hørt om jordnøttolje??
Ca85 Enihimmelen 09-Gutt 2010 Skrevet 18. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 18. februar 2010 Nei det kan vel ikke være det heller.... hmm Men rart Weleda skriver: bør ikke brukes føre uke 34... Når jordmor sa at det er bare å begynne nå så tenkte jeg at ja hvorfor ikke... Når jeg spurte jordmor om hvordan denne skal maseres inn så forklarte hun at det er huden mellom vagina og endetarmshullet. Og ca 1 ca inn i skjeden bakover og på sidene, som skal maseres... 5 - 10 min vær dag/kveld. Så det har jeg gjort hittil da og prøv
Ca85 Enihimmelen 09-Gutt 2010 Skrevet 18. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 18. februar 2010 så det har jeg gjort hittil og prøvd å "strekke" litt på huden der nede...
marihøna <3 Skrevet 18. februar 2010 #6 Skrevet 18. februar 2010 Kan ikke skjønne at det skal være farlig. Brukte jordnøttolje i forrige sv.skap, og da begynte jeg mye tidligere... Er 26 uker nå, og har tenkt å begynne med Weleda nå.
Celeste85 Skrevet 18. februar 2010 #7 Skrevet 18. februar 2010 miss kiss: Jordnøttolje var det!! Er det jeg har hørt om. Kom på det når du skrev det. Takk for informasjon. Min kjære skal få begynne å massere om et par måneder:) Men synes 5-10 min virka lenge. Også hver kveld. Men hva gjør man vel ikke for å ikke sprekke! Noen som har/skal begynne å dra/herde brystknoppene?
Bellbaby Skrevet 18. februar 2010 #8 Skrevet 18. februar 2010 Jeg sendte mail til alexis.no (tror jeg det het) da jeg var gravid sist og lurte på det samme. De solgte den gang Weleda forberedelsesolje og jeg kjøpte det der. De svarte meg at det ikke skal være nødvendig å starte før uke 34, at det ikke har noen hensikt. Men jeg begynte i uke 30, og ante ikke at man skal smøre inn i kjeden. Jeg smurte mellomkjøttet mellom åpningen og endetarmen, masserte oljen godt inn og brukte kanskje ca 2 min hver morgen og kveld. Under fødsel kommenterte jordmor at jeg var veldig "elastisk" der og antok at dette gikk bra uten noe klipping. Gutten min kom dessverre skjevt ned mot åpningen og hodet stanget mot høyre side, allikevel ventet jordmor i det lengste for at jeg skulle få han ut "på egenhånd", og kommenterte flere ganger at jeg var så tøyelig der og hun ville ikke klippe. Til slutt orket jeg ikke mer og ba henne bare klippe meg opp, og vips så kom han ut. Dermed kommer jeg garantert til å smøre meg med samme olje denne gangen også, siden det var bare "uflaks" at jeg måtte sy sist (mest sannsynlig ihvertfall). Jeg anbefalte oljen til venninner som har født i etterkant, og jammen har de sluppet å sy :-) Kan være tilfeldig, men jeg har tro denne oljen!!!
Ca85 Enihimmelen 09-Gutt 2010 Skrevet 18. februar 2010 Forfatter #9 Skrevet 18. februar 2010 Ja jeg tror også at denne oljen hjelper litt till... Selvfølgelig gir det ingen garanti, sånn som med deg men som du da sier at jordmor bemerket at du var mer elastisk.... Og noe er jo bedre enn ingen ting.. Men da tror jeg at jeg bare skal fortsette jeg.... Gjør det vær dag nå og er i uke 23 og tenkte at senere skulle ta det morgen og kveld.... Det kan jo ikke skade.... Stikker ikke fingren langt oppi skjeden og dytter. Er jo kunn dette "kjøtte" som maseres rolig. Jordmor sa ca 1 cm opp i skjeden og bakover og på sidene skulle maseres... pluss huden mellom åpningene...
miss kiss Skrevet 18. februar 2010 #10 Skrevet 18. februar 2010 OK- Jeg er overbevist! Var inne på Weleda nå, men finner ikke ut hvor jeg kan kjøpe oljen.. Noen som vet?
Ca85 Enihimmelen 09-Gutt 2010 Skrevet 18. februar 2010 Forfatter #11 Skrevet 18. februar 2010 Jeg kjøpte den på helsekost butikken. Sunkost tror jeg den het.. Vis ikke så har jeg sett den de fleste helsekostbutikkene jeg har vært i. Og mange kan nok bestille den også. Tror jeg betalte rundt 350,- for den
Bellbaby Skrevet 18. februar 2010 #12 Skrevet 18. februar 2010 Hvis du søker på startsiden på Weleda olje, kommer det flere nettsider som selger denne. Bl.a. denne nettsiden selger det: http://www.shopping4net.com/H4Net.aspx?pcc=140&searchid=3&searchtext=weleda Der koster den kr 100,-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå