*SMASK* Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 Hei - Ser vi har termin med en dag i mellom -så det har liksom blitt slik at jeg følger ekstra med på deg -og likhet med min -så virker det som om babyen din stortrives i hula si.. Skjer ingenting her, nesten mindre enn tidligere må jeg si. Du skriver at du skal inn til ekstra u.l pga stort symfyse mål. Kan jeg spørre hvor stort? Mitt har også havnet utforbi det skraverte feltet, men er du enda mer off track? Jordmora mi mener jeg har mye fostervann -hun synes ikke babyen nødvendigvis kjennes så stor ut, men jeg føler meg langt fra helt sikker på den vurderingen.. Ser du også har "noen år" i mellom fødslene.. 8 åringen min kaller meg bare - tregis med bebis- Han ser frem til at det skjer noe - alt er så veldig på vent.. fin dag til deg - mvh
lykkeligmor til to<3 Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 Hei *smask*) Så koselig!!!! Alltid godt å høre at noen tenker på en:D Har faktisk fulgt med deg litt ekstra også, kjekt at vi er flere i samme båt!! Da jeg var til jordmorkontroll igår var symfysemålet på 38, så hadde kommet over det skraverte feltet her også. I tillegg syntes jordmor det kjennes ut som han ikke har mye fostervann eller plass igjen, og at han er stooooor!!! hehe, hun bare lo da hun skrev målet på helsekortet mitt igår... Etter et par ukers "pause" etter at magen sank har han nå kommet dit at han ligger og sparker skikkelig oppunder ribbena mine igjen, pluss at han er godt festet laaangt ned i bekkenet. Så er skikkelig spent på ultralyden i morgen nå!! Hvis han nærmer seg 4,5 kg mente hun at jeg blir igangsatt iløpet av neste uke om det ikke skjer av seg selv snart da. Krysser fingrene for at det blir NÅ!!! Ikke et eneste tegn her heller:(((( har liksom gitt opp litt idag... Baker brød og skoleboller og er i bedre form enn på mange måneder egentlig:O) Det gjør iallfall godt for min 8-åring som får komme hjem fra skolen til hjemmebakst:O) Spent på hvordan hun syns det blir når lillebror kommer da! Men hun gleder seg nå iallfall, selv om hun ikke heeelt vil innrømme det;O) hvordan takler din 8-åring å skulle få småsøsken?? Jenta mi har vært helt utrolig snill og hjelpsom og har vokst mye på at mamma ikke har kunnet løpe og hente alt for henne de siste månedene;) Alt på vent ja... Og jeg som liker så godt å planlegge og at ting er rutine og forutsigbart...! hehe, hjelper lite det nå git;O) Krysser både fingre og tær for at vi får masse konstruktive vondter innen kortes mulig tid:D Ha en fiiiiiin dag du også!!
lykkeligmor til to<3 Skrevet 18. februar 2010 #3 Skrevet 18. februar 2010 Hvor kommer du fra forresten?? Jeg bor i Trondheim:O)
*SMASK* Skrevet 18. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 18. februar 2010 hei- igjen! Jeg bor i Førde - Sogn og fjordane ser at symfyse målet ditt er litt over mitt - mitt er nå 37,5. Blir jo spennende å se da,hvor store disse nurka våre egentlig er når de omsider finner det for godt å møte verden. Sønnen min gleder seg til å bli storebror. Men han ser ganske realistisk på det synes jeg. Han virker innstilt på at babyen ikke vil "berike" hverdagen hans sånn med det samme. " eg må vel vente meir eg da". " Du vil jo ikkje kunne hjelpe meg så fort når den kjem". osv... Innimellom så kommer han med utsagn som gjør at jeg forstår at han synes tanken på småsøsken er litt vanskelig også. Her en kveld var han litt ettertenksom og sa han syntes det var rart og litt trist å tenke på at han aldri mer skulle på ferie eller lignende med bare meg og pappaen.. Han har også -som jenta di - vokst på at formen min har vært betydelig forringet grunnet svangerskapet. Han tar mer ansvar for egne ting - og viser rørende omsorg for meg -når han kommer på det. Spør om jeg vil ha noe å drikke mm.. Også synes han det er litt morsomt å hjelpe meg å knyte skolissene:)) Men han gleder seg veldig til jeg kan herje litt med han igjen. Synes han var fin da jeg hadde handlet inn litt baby-greier. Lammeskinn, babycall og noen klær. Da ville han gjerne ha et sånt skinn han også -evt om han kunne få tilsvarende sum penger jeg hadde brukt på babyen. Ha ha .... sjalusien tøt frem- utilslørt og ekt. Jeg fant frem hans gamle lammeskinn -og det har han lagt på i sofaen når han koser seg der. De er store -men ikke såååå store. Jeg har vært på modningsakupunktur i dag -og skal tilbake på mandag om intet har skjedd. Hvilket jeg pr nå ikke har tro på at det vil gjøre heller. Gitt opp jeg også. Synes alle har slimpropper som går, plagsomme kynnere som ligner rier mm... men ikke jeg. Lykke til på u.l i morgen! Blir kjekt å se han også da:) Har ikke sett min siden rutine u.l i september. Vet ikke kjønn heller..
lykkeligmor til to<3 Skrevet 18. februar 2010 #5 Skrevet 18. februar 2010 så koselig storebror babyen får da!!!) blir helt rørt av de jeg!!! Hjelpsomme og omtenksomme unger vi har, heldige vi:O) Jeg strikket teppe til lillegutt, var ferdig forrige uke. Da spurte snuppa mi så pent om jeg ikke kunne strikke et til henne også, så nå er jeg godt igang med det. Som du sier så er de nok ikke sååååå store;O) Forresten genialt å ha mer å gjøre på for å få tiden til å gå frem til fødsel også... Må vel regne med en tilvenningsperiode vil jeg tro, helt naturlig med litt sjalusi. De har jo aldri prøvd å måttet dele mammaen sin før!!! Jeg gjør vel egentlig ingen verdens ting for å få igang fødselen fortere heller. Ingen akupunktur eller noe sånt. Det blir vel til slutt allikevel på oss også) Selv om det ikke føles helt sånn nå!! Ingen slimpropp i sikte og ikke en kynner på maaaange timer her heller... Hehe, vi satser på at det er stille før stormen da;O) Skal oppdatere her etter ultralyden i morgen (kl 11) så får du høre hvordan det ligger an. Du mangler jo kun en halv cm for å ha likt!)) Trøster meg med at jeg får iallfall et glimt av snuppen min i morgen, om det ikke blir "live" før det! Så spennende at du ikke vet kjønn!!! Håper de hadde rett for min del, hvis ikke blir det ei jente med masse blått...;O) Og at jeg får bruk for alle små klær i str 56...:/ Da krysser vi bare fingrene for at vi får skikkelig vondt snart! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå