Maja_83 Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 I forrige uke fikk jeg satt inn ett befruktet egg og i dag er jeg 10 dpo. På 8 dpo tok jeg en strimmeltest for å sjekke om Pregnylen var ute av kroppen og den testen var negativ, så da er i alle fall eggløsningssprøyten ute av meg. Så i dag tidlig tok jeg en billig strimmel og fikk jammen opp en svaaak rosa test strek! Ble helt satt ut og trodde jeg så feil. Men den er der virkelig og jeg håper på at neste strimmel i morgen tidlig er sterkere. Har en CB digital, men den tør jeg ikke bruke ennå, vil vente et par dager til. Det er vårt første ICSI forsøk, så jeg er super spent på om det virkelig er vår tur nå!
håper78 Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 Hei! Så spennende da! Herlighet, en går sikkert litt i et slags vakum disse dagene. Jeg og min samboer er under utredning hos Medicus i disse dager. Vi vet at det er han som har nedsatt kvalitet, alt ok med meg. Vi skal og så nok ha ICSI.Kan jeg spørre hva som var deres"problem"? Og har du brukt mye medisiner? Masse lykke til! Hold oss oppdatert!
Maja_83 Skrevet 18. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 18. februar 2010 Ja, det er ganske nervepirrende! Gleder meg til å ta en ny test i morgen tidlig for å se om den er ennå tydeligere. Håper kvelden går fort så jeg kan teste Mannen min har også nedsatt kvalitet. Men jeg var heldig og slapp unna langt regime og spray pga. fare for overstimulering. Begynte rett på kort regime, så satte sprøyter med Puregon på meg selv fra syklusdag 4 - 12. Så satte jeg Orgalutran fra syklusdag 9 - 13. Og på kvelden 13.syklusdag satte jeg Pregnyl, eggløsningssprøyten. Jeg synes jeg slapp billig unna bivirkninger og kan gjerne gå på et kort regime igjen! Har dere vært på første konsultasjon på Medicus nå?
håper78 Skrevet 18. februar 2010 #4 Skrevet 18. februar 2010 Nei, vi har ikke vært der enda, men hatt telefonisk kontakt, siden vi bor et stykke unna, så vi har tatt de fleste nødvendige tester osv her vi bor. Jeg er akkurat ferdig med de siste hormonprøvene, så jeg regner med at vi skal dit om ikke lenge. Holder du til på privat eller offentlig? Har du en normal syklus med eggløsning og alt med deg er alt ok? Har dere prøvd lenge selv? Kort regime, er det fordi en har en ganske normal syklus i utgangspunktet? Hvor mye ca brukte du på medisiner da? Jeg er selv litt redd for det her med overstimulering, men de vet nok hva de driver med der:) Nå ble det litt mange spørsmål her men.. Lurer på så mye i slike situasjoner. Det blir superspennende imorgen da, kjenner jeg blir øsen på dine vegne, så utrolig kjekt om alt går fint!
Maja_83 Skrevet 18. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 18. februar 2010 Så deilig at dere nærmer dere oppstart! Det er veldig godt å virkelig komme i gang med prosessen Vi går privat, orket ikke stå i kø for offentlig forsøk. Vi har prøvd i nærmere 2 år og deilig å få fortgang. Jeg har litt ustabil syklus og cyster, slik at noen mndr har jeg EL og mens, og andre mndr skjer det ingenting. Legen valgte kort regime med lav dosering pga cystene mine. Hadde jeg fått for høy hormon dosering ville det økt sjansene for overstimulering. Vi havnet på 6000,- i medisiner. Om man får kort eller langt regime er veldig individuelt ut i fra hvordan din kropp er, de velger jo alltid det beste for oss
håper78 Skrevet 19. februar 2010 #6 Skrevet 19. februar 2010 Hvilken privat klinikk dere går hos da? Har du testet ny strimmel idag da? Hvor lang tid tok det fra dere var ferdig med blodprøver og spermprøve til dere var igang da? og om jeg kan spørre, hva dere betalte for forsøket, eller skal betale? Håper virkelig det går fint for dere!! Hilsen Linda:)
Maja_83 Skrevet 21. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 21. februar 2010 Jeg tok en ny strimmel fredag morgen og den var sterkere, men fortsatt svak farget, så da tok jeg sjansen med CB digital, og det var helt vanvittig da det kom opp i klar tekst GRAVID 1-2 uker. Jeg ble så lykkelig! Så testet jeg lørdag med ny strimmel som var ennå sterkere enn de første og så tok jeg en Klar Beskjed fra Vita, men den var bare svak positiv, så tydelig at CB er de beste å bruke. Så i dag tidlig tok jeg en vanlig CB bare for gledens skyld, og den viste positiv før kontrollstreken i det hele tatt rakk å komme frem! Dette er herlig, så i morgen ringer jeg klinikken og spør om blodprøven kan tas tidligere. Vi har brukt Aleris og betalt 28.000,-.
håper78 Skrevet 22. februar 2010 #8 Skrevet 22. februar 2010 Hei igjen! Så utrolig da!! Herlighet, for en lykkerus du må være i!! Merkelig når en har prøvd så lenge, og det er så etterlengtet så er det ikke mye annet som kan måle seg vil jeg tro! Gratulerer så veldig mye! Lykke til videre! Hold oss oppdatert! Hilsen Linda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå