Moden fersking Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 Jeg har fått minipillen Cerazette av legen, men hun sa ingen ting om når jeg skulle begynne med dem (jeg trodde det var som vanlige p-piller). Men i pakningsvedlegget står det at man normalt skal begynne første menustrasjonsdag, og i samråd med lege etter en fødsel. Jeg har ikke fått mensen tilbake ennå (3,5 måned siden fødsel), og har ikke lyst til å ta noen sjanser. Hva gjør dere andre? Er det andre alternativer når man ammer og kanskje har lyst på et barn til om ikke altfor lenge?
Gjest Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 Det var rart at legen ikke sa noe om det da.. Jeg ville ringt til legekontoret og spurt over telefonen. Jeg har ikke fått mensen tilbake etter fødsel selv enda, selv om det er 4 mnd siden.. Vi har kun brukt kondomer som prevensjon nå etterpå. Vurderer sterkt å sette inn en hormonspiral bare jeg får ræva i gir. Men jeg vil jo ikke ha flere barn, så det er derfor vi vil bruke det. Hvis legen har anbefalt deg Cerazette så er det nok det som er det beste for deg vil jeg tro..
Stoltmamma09 Skrevet 18. februar 2010 #3 Skrevet 18. februar 2010 Du kan begynne når som helst med Cerazette, men bruk annen prevensjon (f.eks kondom) de første 7 dagene. Etter det er du sikker med pillen.
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 18. februar 2010 #4 Skrevet 18. februar 2010 Huff denne pillen er noe dritt (unnskyld uttrykket) Begynte å blø ikke så lenge etter at jeg begynte med den, og nå har jeg blødd i snart 3 uker:-( Vurderer å gå tilbake til Yasmin som jeg brukte før. Jeg ammer ikke, så da kan jeg bytte. Men legen mente jeg burde cerazette, siden den er mildere for kroppen fordi det ikke er østrgen i den. Men er lei av den langvarig blødningen.
Moden fersking Skrevet 18. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 18. februar 2010 En ukes ventetid er jo greit. Men så kjedelig med blødninger, Prins-Magnus. Har du gode erfaringer med Yasmin ville jeg ha gått tilbake på den. I pakningsvedlegget står det at blødninger er en mulig bivirkning på minipillen. Jeg blødde i seks uker etter fødselen, og er ikke klar for å gå igang igjen. Og da har man ikke bruk for prevensjon heller ;-). PS! Rart at legen ikke nevnte det? Mest stressa personen jeg har vært borti. Blant annet har hun aldri sagt et ord om folsyre heller. Jeg får skynde meg å bytte lege før småen blir syk. Bare synd at det er så fullt på fastlegelistene (i hvert fall hos dem som venner anbefaler).
suseduse Skrevet 19. februar 2010 #6 Skrevet 19. februar 2010 Jeg begynte med de med en gang etter at jeg hadde fått resepten på 6 ukers kontroll. Men brukte kondom i tillegg den første uka. Jeg er super fornøyd med de! Hadde en svak mens 2 uker etter start som varte i 5 dager, og fikk første ordentlige mens nå, 3 måneder senere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå